اخبار

یک کاتالیزگر جدید برای ساخت بیشتر پروپیلن و در عین حال مصرف انرژی بسیار کمتر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد, طبق گزارشی که اخیرا در chemengonline.com به چاپ رسیده است،  شرکت Chiyoda Corp موفق به ساخت کاتالیزگری شده است که بر اساس آهن و گالیوم بهبود داده شده عمل کرده و به صورت موفقیت آمیز در فرآیند کاتالیزگری شکانفتا مورد استفاده قرار گرفته است. 

اصلاح آهن و گالیوم بسپارش مواد آروماتیک را خنثی کرده است و منجر به کاهش طول عمر کاتالیزگر می‌شود. این شرکت که فعالیت‌های تحقیقاتی خود در زمینه‌ی تولید این کاتالیزگر را تحت حمایت‌های مالی New Energy and Industrial Technology Development Org انجام داده است، از سال 2015 کار بر این پروژه را شروع کرده و در همین سال موفق شد در مقیاس نیمه صنعتی این ماده را تولید نماید. با توجه به توضیحات ارائه شده تولید این ماده در مقیاس کلان از سال 2021 آغاز خواهد شد و از همین سال این ماده در مقیاس تجاری قابل خرید خواهد بود.

عملکرد این کاتالیزگر نشان داده است که تسلیم پروپیلن تا 30 درصد ارتقا یافته درحالی که پیش از این معمولا در سطح 15 درصد قرار داشت. شرکت تولیدکننده‌ی این کاتالیزگر معتقد است که محصول تولیدی طول عمر بیشتری را نسبت به موارد مشابه داراست. به طوریکه قادر خواهد بود تا 1000 ساعت درون رآکتور واکنشی باقی بماند.

از جمله سایر مزایای استفاده از این کاتالیزگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–  کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف نفتا

–  کاهش 60 درصدی مصرف انرژی (با ایجاد دمای فرآیندی کمتر)              

–  کاهش مصرف بخار تا 50 درصد (با حذف نیاز به تزریق بخار)


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا