اخبار

مقیمی اعلام کرد: افزایش 25 درصدی قیمت ظروف یک‌بار مصرف در آستانه محرم

بسپار می نویسد، رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون تهران گفت: قیمت ظروف یک بار مصرف در آستانه ماه محرم به نسبت سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است. 


سید رحیم مقیمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با اشاره به اینکه تلاش اصناف همواره همکاری با مردم بوده است، گفت: افزایش قیمت ظروف یک‌بارمصرف از جانب اتحادیه‌ها نبوده و به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه از سوی پتروشیمی‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها از سه ماه قبل از شروع ماه محرم به افزایش قیمت مواد اولیه اقدام کرده‌اند،‌ افزود: قیمت مواد اولیه‌ای که پتروشیمی‌های داخلی به ما می‌دهند از مواد وارداتی بالاتر است و ما نمی‌دانیم پتروشیمی‌ها از این کار چه سودی می‌برند؟ 

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون تهران با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها برق و بسیاری از مواد مورد نیاز خود را با قیمت دولتی تهیه می‌کنند، اظهار کرد: آنها مواد را با قیمت بالا به مصرف‌کننده می‌فروشند، به همین دلیل ما از سازمان‌های ذی‌ربط مانند سازمان بازرسی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انتظار حمایت داریم. 

این فعال اقتصادی درباره قیمت ظروف یک‌بارمصرف برای عرضه در ایام محرم نیز گفت: از آنجا که این ظروف با وزن‌ها و کیفیت‌های متفاوتی در بازار موجود است، نمی‌توان قیمت ثابتی از هر کدام از این اجناس اعلام کرد. 

مقیمی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در همه جای تهران یکسان است،‌ عنوان کرد: انواع ظروف غذا در این ماه بین 85 تا 120 تومان، قیمت قاشق و چنگال‌ بین 250 تا 300 تومان و لیوان‌ها در بسته‌های 500 عددی معادل 5000 تومان در بازار عرضه می‌شوند. 

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون تهران با بیان اینکه سفره‌های یک بار مصرف اغلب از استاندارد لازم برخوردار نیستند، گفت: این موضوع بارها به وزارت بهداشت اعلام شده است و ما از مردم می‌خواهیم از سفره‌های شفاف و ظروفی که نام برند آنها در انتهایشان حک شده است، استفاده کنند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا