اخبار

سحر مومنی، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: جانمایی اینترنتی در دو دقیقه معقول است ولی تقلیل فضا به کمتر از نصف نه!

بسپار/ ایران پلیمر نمایشگاه ایران پلاست این دوره نسبت به ادوار گذشته در فضایی کوچکتر آغاز به کار کرد. دلیل آن همزمانی با دو نمایشگاه دیگر عنوان شد. نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تامین، صنایع و تجهیزات وابسته  و نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته!

روز گذشته جانمایی بخش مواد اولیه و خدمات در سه سالن اعلام شده 38، 38A و 35 به صورت اینترنتی انجام شد که هم رکورد زمانی دو دقیقه ای را برای اتمام فرآیند انتخاب غرفه برجای گذاشت و هم خیلی ها را شاکی کرد. کسانی که در آن دو دقیقه طلایی موفق به ثبت حضور نشده بودند.

سحر مومنی، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: ما از بعد تعطیلات نوروز پیگیر برگزاری جلسات و هماهنگی با مدیران و برگزارکنندگان نمایشگاه بودیم و عمده درخواست ما اختصاص سالن خوب و مناسب و در شان اعضای انجمن بود. چرا که نمایشگاه ایران پلاست تنها نمایشگاه تخصصی صنف ماست و اعضای ما به بهترین شکل ممکن در این نمایشگاه حاضر می شوند. ولی متاسفانه همیشه در حق آنها اجحاف شده است. امسال متوجه شدیم که فضای نمایشگاه ایران پلاست خیلی کوچکتر شده و از آن 90 درصد کل سالن های موجود که در اختیار داشت، تنها سالن های جنوب غربی را رزرو کرده است.

علیرغم اینکه نمایشگاه ایران پلاست پیش ثبت نام انجام داده بودند و میزان تقاضا را می دانستند حاضر نشدند سالنی را تا بعد از جانمایی اولیه اضافه و اجاره کنند. این اتفاق هم در گروه محصولات و هم در گروه مواد اولیه افتاد.

سالن 38 به عنوان بهترین سالن در گروه کالایی مواد اولیه، به مجتمع های پتروشیمی و اسپانسرها (که تعدادی از آنها تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند هستند) اختصاص داده شده بود. بخشی از سالن 35 هم در اختیار همان معدود شرکت های خارجی از چین، هند و ترکیه قرار گرفته بود و ما فقط توانستیم 600 متر در انتهای این سالن برای شرکت های دانش بنیان عضو رزرو کنیم. با این شرایط و گزارشی که به هیات مدیره ارایه کردم، تصمیم گرفتیم فرآیند ثبت نام به خود برگزارکننده سپرده شود و دیروز نتیجه را دیدیم! از ساعت 11 و ده دقیقه تماس های اعتراضی اعضا با من و دبیرخانه شروع شد که نتوانسته بودند غرفه ای را ثبت کنند.

خبرنگاز بسپار از دبیر انجمن سوال کرد با توجه به اینکه وی در دوره گذشته در ساعت ثبت نام حضور داشته آیا امکان جانمایی کل در دو دقیقه وجود دارد یا تشکیک برخی از صاحبان صنعت را وارد می داند؟ وی گفت: در دوره گذشته که من در کنار تیم سایت نمایشگاه بودم شاهد بودم با توجه به اینکه فضا هم بیشتر بود ثبت نام واقعا در حدود ده دقیقه، یک ربع تمام شد. بنابراین امسال هم این زمان غیرمنطقی نیست.

ضمن اینکه دوستان در ستاد نمایشگاه اطمینان داده اند که شرکت ها بدون جا نخواهند ماند و سالن 41 برای مواد اولیه روز چهارشنبه ساعت 11 باز خواهد شد تا بتوانند فضا بگیرند. متراژ مورد درخواست و باقی مانده اعضای ما 600 متر برای 11 شرکت است که امیدوارم بتوانند به طور مناسبی جانمایی شوند.

در کل فکر می کنم شیوه مناسبی در این دوره برای برگزاری نمایشگاه اجرا نشد. لازم بود با انجمن ما همکاری بیشتری می شد، چون ما مشرف به نیاز و درخواست های اعضای خود هستیم و تقلیل فضای حدود 5000 متری فقط برای تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند به 2000 متر معقول نیست.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا