اخبار

بازار بسته بندی های محافظت کننده تا سال 2022 کاهشی است یا افزایشی؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بازار بسته بندی های محافظت کننده (Protective Packaging) در سال 2017 به 24/31 میلیارد دلار رسید. پیش بینی می شود با داشتن شاخص رشد CAGR بالغ بر 5/67 درصد این رقم در سال 2022 به 32/02 میلیارد دلار خواهد رسید.

با توجه به نیاز روز افزون بشر به انواع بسته بندی هایی که طولانی مدت نیز نباشد، افزایش یافته است. این نوع بسته بندی ها به خصوص در صنعت غذا و نوشیدنی روز به روز افزایش خواهد یافت. نیاز به چنین محصولاتی به خصوص در آسیا اقیانوسیه و آمریکای جنوبی با افزایش چشم گیری رو به رو بوده است.

به طور کلی بسته بندی های محافظت کننده به دو دسته ی کلی پلاستیک های فومی و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند.

در بین دو نوع کلی بسته بندی های محافظت کننده، انواع انعطاف پذیر بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. دلیل این موضوع هم افزایش مصرف این نوع بسته بندی ها در غذا و نوشیدنی، لبنیات و محصولات آرایشی می باشد. بسته بندی های محافظت کننده ی انعطاف پذیر برای چنین صنایعی بسیار جذاب بوده چراکه در چنین کاربردهایی به راحتی شکل و اندازه ی مورد نظر را به خود می گیرkد. 

برای بسته بندی های محافظتی انواع مواد کاغد، پلاستیک های معمولی و پلاستیک های فومی مورد استفاده قرار می گیرد. در بین این مواد پلاستیک های فومی بیشترین سهم را از نقطه نظر ارزشی به خود اختصاص می دهند. پلاستیک های فومی سبک بوده و عایق گرما محسوب می شوند. این مواد همچنین ضربه های ناگهانی را خنثی کرده و اثرات آن را به ماده ی تحت بسته بندی کاهش  می دهند. بنا به همین دلایل این ماده سریعترین رشد مصرف را در بین انواع دیگر بستi بندی انعطاف پذیر داراست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا