اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با فربد فرج‌وندیان، مدیرعامل مانیتیس پارس: توجهات زیست محیطی را در واردات مورد توجه قرار می دهیم

بسپار/ایران پلیمر گروه مهندسی بازرگانی مانیتیس از سال 1394 با فعالیت شرکت های مانیتیس پارس در ایران، دی ولت در آلمان، سکمو کانادا و واست در امارات سعی بر توانمند سازی در زمینه تامین کالا در بخش تجهیزات نفتی، مواد اولیه شیمیایی داشته است و به گفته مدیرعامل آن می تواند نیاز صنایع مختلف و نهادهای مربوطه را فراهم آورد.

فرج‌وندیان: شرکت ما به صورت یک گروه از چند شرکت داخلی و سه شرکت خارجی در حوزه تامین مواد اولیه شیمیایی و صادرات مشتقات نفتی فعالیت دارد. در ایران در قالب سه شرکت، مانیتیس پارس، پتروتیس و ایستا شرق فعالیت داریم. بیشترین کاری که در ایران انجام می دهیم، واردات مواد اولیه تایید شده شیمیایی برای 12 زیرشاخه صنعت و در کنار آن صادرات مشقات نفتی به مقاصد افریقای جنوبی، پاکستان، هند و شرکای تجاری در امارات است.
از سال 90 فعالیت های خارجی مان را شرع کردیم و از سال94 به صورت رسمی شرکت های داخلی و خارجی افتتاح شدند و تقریبا در چند سال اخیر به ثباتی در بخش صادرات مشتقات نفتی رسیده ایم. شرکت مانیتیس با شرکت دی ولت آلمان در هشت برند و 30 گرید از محصولات واردات را در دست داریم و بیش از 20 گرید از حلال ها را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.
در حال حاضر تولید کننده مستقیم نیستیم اما با دو شرکت صحبت هایی داریم که محصولاتی را در گرید های خاص برای ما تولید می کنند و به مقاصد ترکیه صادر می شد و همچنین فروش داخلی نیز در این مورد داشته ایم.

بسپار- آیا دغدغه های زیست محیطی در محصولات وارداتی شما وجود دارد؟
فرج وندیان: شرکت هایی که ما با آنها فعالیت های خود را گسترش دادیم از لحاظ زیست محیطی در جایگاه خوبی قرار دارند و در این بخش بروز هستند. یکی از الویت های ما کالاهایی هستند که دوستدار محیط زیست بوده و به آن صدمه ای وارد نکنند. محصولات برند زایسل و همینطور سیلیکات ها یکی از مثال های بارز در حوزه دوستدار محیط زیست هستند که ما مراوداتی با آنها داریم.

بسپار- با توجه به محدودیت های اینترنت آیا تاثیر مستقیمی روی کسب و کار خود را تجربه کرده اید؟
فرج‌وندیان: قطعا برای تمام کسب و کار ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم چالش هایی ایجاد کرده. شرکت ما فعالیت خود را در حوزه شبکه های مجازی قطع کرد و بیشتر به سمت وب ها روی آوردیم.

بسپار- نمایشگاه امسال چه طور بود؟
فرج‌وندیان: نمایشگاه خوب بود و شرکت های زیادی در آن شرکت کرده بودند. چند سال گذاشته با توجه به کرونا بازدید کمتری داشتیم ولی امسال به نسبت چند سال گذشته بهتر بوده است.

بسپار- روند و آینده اقتصاد کشور چگونه خواهد بود؟
فرج‌وندیان: در بخش اقتصادی متخصصان زیادی اعلام نظر کرده اند و به شخصه اطلاعات و بیش بینی دقیقی از آن ندارم. از نظر بنده اقتصاد ایران به شدت گره خورده به سیاست است و نمی توان در مورد اتفاقاتی که رخ می دهند آینده نگری کرد اما براساس مطالعه آمار موجود و شرایط فعلی، آینده اقتصادی خوبی نداریم و با افزایش نرخ دلار، رکود، فرار سرمایه، کاهش تولید و تعدیل نیرو و مشکلاتی از این دست مواجه هستیم.
امیدواریم که مسوولین در حوزه های اقتصادی با داده ها، اطلاعات و تجربیات قبلی، برای آینده اقتصادی برنامه ریزی کنند.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 243  مجله پوشرنگ در گروه مجلات  بسپار که در پایان دی ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا