اخبار

اختصاصی بسپار/گفت و گو با عبدالرضا رحیمی، مدیر کارخانه جهان شیمی: اینترنت و شبکه های اجتماعی جزو لاینفک ارتباط با مشتریان است

بسپار/ایران پلیمر شرکت جهان شیمی بسپار در سال 1379 در شهرک بزرگ صنعتی شیراز با هدف تولید انواع رزین های صنعتی مرتبط با صنایع رنگ، چسب، مرکب و صنایع چوب در جهت تامین نیازها احداث شد.
رحیمی: شرکت جهان شیمی از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع رزین های مورد استفاده در صنایع رنگ آغاز کرده است. طیف وسیعی از محصولات، انواع رزین های آلکیدی، رزین های آمینو، انواع خشک‌کن های پلی استر در شرکت تولید و به بازار عرضه می شود.
در 5 سال گذشته در بخش صادرات فعالیت خود را شروع کردیم و خوشبختانه توانستیم بخش عظیمی از بازار صادرات رزین را در دست بگیریم و عنوان صادر کننده برتر در سالهای 99 و 1400 را کسب کنیم که باعث افتخار مجموعه ما و صنعت رنگ و رزین است.
ما در زمینه رزین های آلکیدی و همچنین رزین های پلی استر غیر اشباع به کشور های آسیای میانه، ازبکستان، ارمنستان، روسیه، ترکیه، عراق، افغانستان و سوریه توانسته ایم صادرات داشته باشیم.
در مجموعه جهان شیمی واحد تحقیق و توسعه داریم که بر اساس نیاز های مشتری و مشکلاتی که در رابطه با محصولات وجود دارد، مرتبا تحقیق انجام می دهد و با تکنولوژی روز، محصولات مورد نیاز مشتریان را تولید می کند.

بسپار- آیا محدودیت های اینترنت برای کسب و کار شما مشکلی ایجاد کرده است؟
رحیمی: اینترنت و شبکه های مجازی یک بخش جدا ناشدنی از زندگی ما انسان ها شده و نمی توانیم این موضوع را از سیستم جدا کنیم. خصوصا شرکت هایی که بخش صادرات و ارتباط با مشتری آنها از همین طریق در حال فعالیت است، در تنگنا قرار می گیرند. ما با مشکلات مواجه شدیم و توانستیم خیلی محدود راه حل هایی را در پیش بگیریم.

بسپار- آینده اقتصادی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
رحیمی: در حال حاضر بازار نیاز به محصولاتی دارد که ما قادر به تامین آن هستیم ولی متاسفانه شرایط اقتصادی حاکم در کشور نوساناتی دارد که تاثیر مستقیمی بر روی تولیدی ما گذاشته است. نوسانات ارزی، مشکلات گمرکی، وصول مطالبات و تمام این اتفاقات تاثیر مستقیمی با اقتصاد دارد که روند کاری ما را کند می کند، در نتیجه چشم انداز خوبی برای آینده اقتصاد کشور نمی بینم. اما امیدواریم اقتصاد، ابزاری برای کمک به صنعت و صنعتگر بشود.

وی در خصوص نمایشگاه رنگ و رزین نیز گفت: سالهای گذشته به دلیل وجود همه گیری کرونا می شود گفت ارتباط ها بسیار محدود و سخت شده بود ولی خوشبختانه نمایشگاه امسال خیلی خوب بود و توانستیم ارتباط با مشتریان را مجددا به دست بیاوریم.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 243  مجله پوشرنگ از گروه مجلات  بسپار که در پایان دی ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا