اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پل های مدولار و با عمر طولانی از FRP ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Bedford Reinforced Plastics (بدفورد ، پنسیلوانیا ، ایالات متحده) ، یک تامین کننده وارائه دهنده مجموعه گسترده ای از محصولات و خدمات جهت محصولات چند سازه یا کامپوزیت (fiber reinforced plastic یا FRP) در تاریخ 29 آوریل ، راه اندازی تولید سیستم پلهای عابر پیاده ReadySpan ، که محصولی مهندسی شده ، با نصب آسان ، حمل سریع و مدولار که یکی از پنج پیشنهاد دهنده در مناقصه تحت شرکت ReadySeries solutions است ، را اعلام کرد .
پل های عابر پیاده ، پارک و گلف ReadySpan از جنس FRP با کیفیت بالا ساخته شده اند و گفته می شود که برای چندین دهه عملاً بدون تعمیر و نگهداری طول عمر انها خواهد بود.

به علاوه – برخلاف پلهای ساخته شده از چوب و فلز – Bedford می گوید پل های بادوام در شرایط بد و شدید آب و هوایی منقبض، متورم، تابیده و پوسیده نشده و حشرات را به خود جلب نکرده و یا از کار نمی افتند.
تد هریس (Ted Harris )، مدیر فروش ReadySpan می گوید “ما از راه اندازی خط تولید پل ReadySpan هیجان زده هستیم. این ارزشی باورنکردنی برای مشتریانی که به راه حل هایی برای عبور از رود، نهر و یا مسیل نیاز دارند، به ارمغان می آورد.”
“پل های ReadySpan برای ایمنی و عملکرد در محیط های سخت برای بیش از 75 سال طراحی شده اند. آنها به هیچگونه نگهداری منظم و برنامه ریزی شده ای نیاز ندارند. این یک راه حل بی نظیر است.”
پل های خرپایی FRP می توانند تا 100 فوت خطی بدون سازه حائل دو طرف یک فاصله یا شکاف را به هم متصل کنند. Bedford خاطرنشان می کند که تمام پل های پیش مهندسی شده، مورد تجزیه و تحلیل ساختاری قرار گرفته اند.
علاوه بر این، Bedford مهندسی و تجزیه و تحلیل خاصی را بر روی هر پل انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که شرایط حمل بار و توان عبور مخصوص به مکان و کاربرد مورد نظر را دارد.

این تجزیه و تحلیل شامل یک بسته نرم افزاری (package) و دارای نقشه های CAD و محاسبات ساختاری است.
ReadySpan شامل هر دو سری P، برای استفاده جهت عابر پیاده، و پل های سری PV، برای استفاده از دوچرخه، سوارکاری و وسایل نقلیه سبک است.
وسایل نقلیه سبک شامل ATV یا all-terrain vehicle، چرخ دستی های گلف و سایر وسایل نقلیه با وزن تا 10 هزار پوند است که به بارگذاری H5 نیز معروف است.
سیستم های پل مزبور برای مقاومت و دوام بالا از رزین پلی استر نوع ایزو فتالیک با مقاومت بالا و الیاف شیشه E-glass ساخته شده اند.

نرده ها حداقل 54 اینچ از طبقه کف قرار دارند و در خرپاها از ریل های ایمنی افقی سه اینچی مداوم در داخل انهااستفاده شده است. گزینه های استاندارد رنگ شامل سبز زیتونی و قهوه ای است و چون بدفورد رنگ را در حین ساخت مخلوط می کند ، نیازی به رنگ امیزی بعد از تولید نیست.
به گفته بدفورد ، پل های FRP سبک هستند و حمل و نقل به مکان های خارج از جاده را آسان می کنند، زیرا نصب آنها بسیار ساده است.

قطعات و ملحقات پل روی دستگاههای CNC ساخته می شوند و با تمام سخت افزارهای لازم همراه با تجهیزات قبلی حمل می شوند. این شرکت تاکید می کند که فقط ابزارالات دستی برای مونتاژ لازم است ، از بین بردن نیاز به تجهیزات سنگین، جوشکاری یا کار زیاد در سایت نیز یک امتیاز بزرگ این محصولات است.
پل های عابر پیاده را می توان در مدول هایی که نیاز به حداقل مونتاژ را دارند، حمل کرد و یا به طور کامل از قبل مونتاژ کرد تا در محل قرار گیرند.

علاوه بر این ، گفته می شود که ReadySpan امکانات سفارشی پل عابر پیاده Bedford را گسترش می دهد.
در حال حاضر از پل های سفارشی Bedford در سراسر ایالات متحده در پارک های ملی ، ایالتی ، شهرهای کوچک و روستاها و پروژه های مسکونی ، تجاری و شهری استفاده می شود. هر پل پیش مهندسی شده در کارخانه Bedford’s Pennsylvania ساخته شده است.

 

ترجمه: مهندس مسعود خلج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا