اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ TOM FORD و طراحی یک ساعت مچی از بطری های بازیافتی/ هر ساعت 35 بطری!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر آمارها، نگران کننده هستند. نزدیک به 9 میلیون تن زباله هرساله به اقیانوس ریخته می شوند. این عدد مثل این است که در هر دقیقه یک کامیون پر از زباله به اقیانوس ریخته شود. تا سال 2050، میزان زباله های اقیانوس از تعداد ماهی های آن بیشتر خواهد شد. Tom Ford می گوید، موضوع آلودگی اقیانوس ها از جمله مهم تریم مسائلی است که با آن مواجه هستیم. چرا که اگر از بین نرود، ما با یک چالش بزرگ روبرو خواهیم بود. به همین دلیل او دست به کار شد.

امروزه، او ساعت جدیدی را تولید کرده است که 100% از پلاستیک های اقیانوس تهیه شده است. او همچنین جایزه ی فناوری پلاستیک Tom Ford را معرفی کرده است. یک میلیون دلار جایزه به کسی داده می شود که بتواند جایگزین مناسبی برای فیلم های نازک پلیمری که در کیسه های پلاستیکی به کار می رود پیدا کند. اعداد در مورد این کیسه ها حیرت آور تر است. هرساله بین یک تا 5 میلیون از این کیسه ها استفاده شده و بلافاصله دور انداخته می شوند.
Ford به یاد می آورد که اولین بار چگونه در مورد مشکل پلاستیک های یکبار مصرف به فکر افتاد. این موضوع مربوط به 5 سال پیش است. زمانی که هنرپیشه ی معروف Adrian Grenier در مورد نی ها در تلویزیون صحبت می کرد. من به یاد دارم که این موضوع به نظرم احمقانه بود. اما بعد فکر کردم که این موضوع معنای وسیعی دارد. مشکلی وجود دارد که ما می توانیم آن را حل کنیم. او برای نوشیدن قهوه ی صبحگاهی خود از نی فلزی استفاده کرد و از همان زمان نی خود را عوض کرد. Ford می گوید، من به هرکسی که در خانه و یا محل کار می دیدم می گفتم از تمامی پلاستیک های یک بار مصرف دوری کنند. همه ی این ماجرا از دیدن صحبت Adrian در مورد نی ها آغاز شد.
Ford برای تاثیرگذاری بر سلامت اقیانوس ها با Grenier و موسسه ی بازیگری Lucy Summer برای ایجاد جایزه  TomFord همکاری کرد. برندگان این جایزه در سال 2022 و 2025 انتخاب می شوند و طرح آن ها تجاری سازی خواهد شد. این موضوع یک تعهد پنج ساله است. Ford می گوید، این طرح باید قابل گسترش و تجاری سازی باشد. این موضوع یک فرایند آموزشی برای من است و من بسیار مشتاق شنیدن پیشنهادها در مورد کیسه های پلاستیکی هستم. هر چیزی در یک بسته بندی پلاستیکی گذاشته می شود. این پلاستیک ها پایانی ندارند و اگر شما کمی توجه کنید آن ها را هرجایی می توانید ببینید.
حقیقت این است که بازیافت یک راهکار همیشگی نیست. کاربرد زیادی برای پلاستیک های بازیافتی وجود ندارد. همچنین تعداد زباله های بازیافتی در مقابل پلاستیک هایی که هرساله به دریا و منابع آبی ریخته می شوند بسیار بیشتر از زباله های بازیافتی است.
ساعت مچی Tom Ford Ocean Plastic یکی از راهکارهای این مشکل است. هرکدام از این ساعت ها باعث حذف 35بطری پلاستیکی از اقیانوس می شود. زمانی که او 1000ساعت را بفروشد تقریبا 490 پوند از زباله های پلاستیکی کم می شود.
Ford می بیند که این ساعت اولین چیزی است که او از پلاستیک های اقیانوسی ساخته است. طراح ساعت می گوید، من تصور می کنم این ساعت مانند پلاستیک باشد. ولی دیگر خطری برای محیط زیست ندارد. این ساعت بسیار با دوام است و زیبا طراحی شده است.
مشتریان او آگاهی بیشتری در مورد پایداری پیدا می کنند ولی این تنها دلیل خریدن این ساعت نیست. دلیل اصلی دوام این ساعت است. اگر شما به اگر به خوبی از این ساعت نگهداری کنید، مدت زمان زیادی برای شما کار می کند. پس از مدت طولانی شما می تواند آن را به شخص دیگری مانند دختر و یا پسرتان هدیه دهید و یا آن را بفروشید. این مهم ترین دلیل برای خرید این ساعت است.
ساعت مچی Tom Ford Ocean Plastic به قیمت 995 دلار عرضه شده و می توان آن را از سایت tomford.com خریداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا