اخبار

آیا بودجه 1000 میلیارد تومانی مشوق صادراتی برای صادرکنندگان در راه است؟!

بسپار/ ایران پلیمر رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در راستای حمایت از تولید صادراتی و پشتیبانی از صادرکنندگان و رفع موانع پیش رو انجام شده است.

حمید زادبوم اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مانع فرا روی صادرکنندگان، بالا بودن هزینه‌های حضور در بازارهای هدف بوده و لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا با کاهش هزینه‌های حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف، زمینه رقابت‌پذیری و تسریع در توسعه بیش از پیش صادرات غیرنفتی فراهم آید.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص و ابلاغ این بودجه، بخش اعظمی از برنامه‌های ترویجی و حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران اجرایی خواهد شد.

زادبوم ادامه داد: در تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مورد درونزایی و برونگرایی اقتصاد و همچنین شعار سال، تلاش شده تا دغدغه‌های حمایتی مد نظر صادرکنندگان مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تجربه پرداخت مشوق‌های صادراتی سال ۹۹ و تاکید بر پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو حوزه فرهنگ‌سازی برای صادر‌ات و حمایت از زیرساخت‌های صادراتی گفت: پیش‌نویس بسته حمایت از صادرات غیرنفتی با استفاده از نظرات صادرکنندگان‌ تهیه و جهت تصویب و ابلاغ به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال خواهد شد.

 

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا