اخبار

انتقال ۳۸۰۰ پرونده مالیاتی به محل اصلی فعالیت شرکت‌ها

بسپار/ ایران پلیمر مدیرکل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از انتقال بیش از ۳۸۰۰ پرونده مالیاتی واحدهای تولیدی یا خدماتی به محل فعالیت اصلی شرکت‏ها خبر داد.

به‬ گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از سازمان مالیاتی، محمد جهانی کیا اظهار داشت: در راستای سیاست‌‏های تحول‌آفرینی نظام مالیاتی و رویکرد کمک به تقویت بنیه‌های اقتصادی مناطق مختلف و در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی و همچنین جز (۲) بند (د) تبصره ۶ قانون بودجه سنوات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سازمان امور مالیاتی اقدام به انتقال پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی باشخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت به محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها نموده که در نتیجه آن، مالیات و عوارض بر ارزش‌افزوده واحدهای تولیدی و خدماتی نسبت به سهم هر استان از جمعیت کشور به‌حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.

وی ضمن اشاره به رویکردهای حمایتی نظام مالیاتی از تولید و اشتغال آفرینی افزود: در اجرای این بند از قانون بودجه و همچنین به‌منظور رعایت مقررات ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم، فهرست شرکت‌های مشمول، توسط ادارات کل ذی‌ربط شناسایی و جهت انجام هماهنگی‌های لازم به سازمان اعلام شد که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳۱۵ پرونده مالیاتی به ادارات مورد درخواست منتقل گردید.

جهانی کیا در خصوص ارقام مالیات این دسته از شرکت‌‏ها که پرونده آن‌ها به استان محل فعالیت شرکت انتقال‌یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۰ برای پرونده‌های مذکور در مجموع رقمی معادل ۶۰ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال در قالب مالیات و عوارض ارزش‌افزوده تعیین گردیده است.

وی افزود: در راستای اجرای این تکلیف قانونی، در سه‌ماهه اول ۱۴۰۱ نیز هزار و ۵۰۲ پرونده به استان‌‏های محل استقرار واحدهای تولیدی و خدماتی انتقال‌یافته و در مجموع برای پرونده‌های مذکور رقمی معادل ۱۵ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال در قالب مالیات و عوارض ارزش‌افزوده تعیین شده است.

مدیرکل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۸۱۷ پرونده به محل فعالیت اصلی شرکت‌ها منتقل شده است.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا