اخبار

۲۵ درصد متقاضیان، تسهیلات رونق تولید گرفتند

بسپار/ایران پلیمر بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در هشت ماهه امسال ۲۵ درصد متقاضیان تسهیلات رونق تولید و ۴۴.۶ درصد متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

بر اساس این آمار در  هشت ماهه امسال بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۰۳۹ فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از ۲۰۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در قالب ۲۲۸ فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

در این مدت ۱۲ هزار و ۱۲۴ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که ۶۳۹۹ مورد برای دریافت بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ۳۰۳۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.  یعنی حدود ۲۵ درصد از کل ثبت نام کنندگان در هشت ماهه امسال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین در هشت ماهه امسال ۵۱۱ مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که ۲۷ مورد برای دریافت تسهیلات ۳۹۴ میلیارد تومانی به بانک معرفی شده‌اند. در نهایت ۲۲۸ مورد پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۰۱۵ میلیارد تومان صورت گرفته است. یعنی حدود ۴۴.۶ درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با بهره ۱۴ درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

استان‌های کم‌برخوردار، دریافت کننده کمترین تسهیلات رونق تولید

در این میان بر اساس جزئیات آمار هفت ماهه، البرز بیشترین تسهیلات رونق تولید و اصفهان بیشترین تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) را دریافت کرده‌اند، اما خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در حوزه تسهیلات رونق تولید و در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال، مناطق آزاد هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده‌ند.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا