اخبار

یک پلیمر سبک وزن و بسیار مقاوم برای صفحات سلول‌های خورشیدی

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، یک بسپار سبک وزن مخصوص صفحات سلول‌های خورشیدی که گفته می‌شود یک سوم وزن صفحات شیشه ای خورشیدی معمول را دارد و در عین حال در برابر ضربه بسیار مقاوم است، توسط شرکت‌های Armageddon Energy،  EconCore و Dupont طراحی و سپس ساخته شده است. 

با توجه به توضیحات EconCore، مزایای کلیدی این صفحات خورشیدی که طراحی آن توسط Armageddon صورت گرفته است، 70 تا 80 درصد وزن کمتری داشته، حداقل میزان نیاز به تمیز کردن را دارا بوده، مقاومت بهبود یافته تری در برابر انواع تخریب‌هایی که معمولا صفحات خورشیدی را تهدید می‌کند داشته و در کاربردهای چالش برانگیز بسیار تطابق پذیر است.
این صفحات خورشیدی دارای صفحات ساندویچی لانه زنبوری از جنس یک بسپار گرمانرم بوده که توسط شرکت EconCore در بلژیک ساخته شده است. زیرآیندهای EconCore بسیار قوی بوده و یک پلی آمید سبک وزن است. این پلی آمیدها گونه‌های ساخته شده توسط شرکت Dupont با نام تجاری Zytel بوده که به صورت پیوسته و برخط با لایه‌هایی پوسته ای از جنس یک بسپار دیگر ساخت همین شرکت با نام Vizilon پوشانده می‌شود. این عمل امکان ساخت محصولات ساندویچی مقرون به صرفه مناسب برای تولید در حجم بالا را امکانپذیر می‌سازد.
عملکرد مواد ساخته شده توسط شرکت Dupont چه به صورت چندسازه‌ی گرمانرم Vizlion برای تقویت زیرآیند و چه به صورت هسته‌ی لانه زنبوری از جنس رزین پلی آمید Zytel بسیار مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا