اخباراخبار ویژه

سرمایه گذاری BASF/ یک منبع جدید مواد اولیه از پیرولیز تایرهای ضایعاتی

گروه  ترجمه و تولیید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت BASF حدود 16 میلیون یورو در Pyrum سرمایه گذاری کرده است. Pyrum یک شرکت فناورانه است که به طور ویژه بر روی پیرولیز تایرهای ضایعاتی کار می کند. دفترمرکزی این شرکت در Dillingen آلمان قرار دارد. با این هزینه، BASF توسعه ی پیرولیز Pyrum را تضمین می کند و همچنین سهم زیادی در توسع ی این فناوری خواهد داشت.
اکنون Pyrum در حال بررسی طرح پیرولیز تایرهای غیرقابل مصرف است و می تواند سالانه بالغ بر 10هزار تن تایر را فراوری کند. تا انتهای سال 2020، دو خط تولید به این مجموعه اضافه می شود. شرکت BASF بیشتر روغن پیرولیز را جذب می کند و آن را به منظور تولید محصولات شیمیایی جدید فراوری می کند. این کار با استفاده از بخشی از پروژه ی ChemCyclingTM انجام می شود. محصولات تولیدی مورد مصرف مشتریانی در صنعت پلاستیک است که به دنبال کیفیت بالا عملکرد پلاستیک هایی هستند که با استفاده از محصولات ضایعاتی تولید می‌شوند.
بعلاوه، Pyrum قصد دارد مرکز پیرولیز تایر دیگری را نیز با همکاری افراد علاقه مند ایجاد کند. سرمایه گذاران می توانند این اطمینان را داشته باشند که روغن پیرولیز تولید شده از این فناوری منجر به تولید محصولات شیمیایی با کیفیت بالا می-شود.
در تولید روغن پیرولیز، از تایرهایی استفاده می شود که طبق استاندارد DIN EN ISO 14021:2016-07 از رده خارج شده اند.
پیش بینی می شود ظرفیت تولید BASF و Pyrum تا 100هزار تن نیز برسد. انتظار می رود این عدد تا سال آینده و با همکاری سرمایه گذاران جدید به دست بیاید.
Hartwig Michels، رئیس بخش صنایع پتروشیمی BASF بیان می کند، BASF در نظر دارد صنعت پلاستیک را به یک صنعت با اقتصاد چرخشی واقعی تبدیل کند. جایگزینی مواد اولیه ی فسیلی با مواد اولیه ی بازیافتی در آغاز زنجیره ی ارزش گذاری اولین قدم در راستای این هدف است. با سرمایه گذاری، ما قدم بزرگ دیگری در راستای تولید روغن پیرولیز و ارائه ی محصولات پلاستیکی بازیافتی به مشتریان خود در مقیاس تجاری برداشتیم.
Pascal Klein، مدیرعامل Pyrum بیان کرد، پس از 12سال کار سخت، Pyrum در نهایت در تجارت مورد پذیرش قرار گرفت. ما افتخار می کنیم که با سرمایه گذاری BASF به یکی از بزرگترین بازیافت کنندگان تایر تبدیل شدیم. ما می توانیم میزان بازیافت تایر خود و تولید روغن را افزایش دهیم و تلاش کنیم فناوری خود را به صورت کاربردی تری مورد استفاده قرار دهیم.
شرکت BASF از روغن پیرولیز عنوان یکی دیگر از محصولات، در کنار محصولات بازیافتی دیگر در راستای پروژه ی ChemCycling استفاده خواهد کرد.
محصولاتی که از روغن پیرولیز تولید می شوند، دقیقا همان ویژگی هایی را خواهند داشت که محصول تولیدی از منابع فسیلی دارد. به علاوه تولید این محصولات تولید کربن کمتری در محیط زیست خواهد کرد. این نتایج حاصل تحقیق شرکت Sphera پیرامون آنالیز (LCA) Life Cycle Assessment است. این تحقیق برای تولید پلی آمید 6 و پلاستیکی که در صنعت خودرو به کار می رود نیز مورد استفاده قرار گرفته است. یک تن پلی آمید 6 که از روغن پیرولیز Pyrum تولید می شود حدود 1.3 تن CO2 کمتر در مقایسه با فرایند تولید این محصول با مواد فسیلی تولید می کند. این کاهش میزان CO2 به دلیل عدم سوزاندن تایرها به وجود می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا