اخبار

یک مدیر ایرانی در کانادا: قالب‌های پلاستیکی تقویت شده با گرافن عرضه کرد

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) در شهر مونترال واقع است و روی تولید گرافن و مشتقات گرافنی فعالیت دارد. این شرکت اعلام کرد که قالب و بخش تزریق جدیدی برای تولیدکنندگان پلاستیک ارائه کرده است که می‌توان از آن برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده کرد.

در ساخت این تجهیزات از مواد ترموپلاستیک تقویت شده با گرافن استفاده شده‌است که برای بسیاری از مشتریان جذاب است. این پلاستیک‌های تقویت شده با گرافن دارای خواص گرمایی، الکتریکی و مکانیکی منحصر به فردی هستند.

نانواکسپلور اخیراً 22 هزار فوت مربع به مساحت کارخانه خود افزوده است تا تجهیزات تولید تزریق و قالب پلاستیک را در این بخش بسازد.

علاوه بر تجهیزات تولید پلاستیک، یک بخش با مساحت 17 هزار فوت مربع نیز برای تولید گرافن اختصاص داده شده‌است که می‌توان محصولات گرافنی را در این بخش تولید کرد. افزایش این بخش از کارخانه موجب بالا رفتن ظرفیت تولید گرافن شرکت نانواکسپلور شده‌است، به طوری که در حال حاضر امکان تولید 65 تن گرافن در سال برای این کارخانه مهیا است. البته این فضای جدید موجب افزایش آزمایشگاه‌ها و نیروی انسانی در بخش مهندسی و تحقیق و توسعه شده‌است، به طوری که می‌توان مواد مورد استفاده در ساخت باتری‌ها را با این زیرساخت جدید تولید کرد.

سروش نظرپور، مدیرعامل شرکت نانواکسپلور، می‌گوید: «سال گذشته سال خوبی برای ما بود، چرا که ما توانستیم یک میلیون دلار کانادا فراتر از پیش‌بینی‌های انجام شده سود کنیم. من مطمئن هستم که سال آینده این رقم سه برابر خواهد شد. پاسخ مشتریانی که از محصولات ما استفاده می‌کنند فراتر از تصور ما بود. در حال حاضر ما ارتباط نزدیکی با مشتریان داشته و محصولات جدید خود را در بخش قالب‌های پلاستیک منطبق با نیاز آن‌ها تولید می‌کنیم.»

نانواکسپلور یک شرکت کانادایی است که به‌عنوان بزرگترین تولید کننده گرافن در این کشور شناخته می‌شود. نانواکسپلور پودرهای و پلاکت‌های گرافنی تولید می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای تقویت ساختار پلیمرها استفاده کرد. روش مورد استفاده این شرکت به‌صورت پتنتی ثبت شده که روشی کاملاً ارزان و زیست‌سازگار است.

منبع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا