اخبار

یک محصول با چند مزیت در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ / افزودنی برای تبادل سریع حرارت

بسپار / ایران پلیمر آزما سنجش پیشرو یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ خواهد بود، که قرار است افزودنی مبدل‌های حرارتی خود را برای علاقه‌مندان ارائه دهد، محصولی که علاوه بر افزایش سرعت تبادل حرارت، مزیت‌هایی نظیر جلوگیری از خوردگی و افزایش طول عمر تجهیزات را در صنعت به همراه دارد.

عبدالرحیم صبوری، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما نانوافزودنی جهت بهبود خواص انتقال حرارت در مبدل‌های صنعت گاز تولید کرده‌ایم که در حال حاضر در ۲۸ شرکت حوزه گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این  افزودنی، ویژه سیستم‌های بسته نظیر چیلرها و بویلرها طراحی شده است، در واقع هم برای سیستم‌های گرمایشی و هم سرمایشی قابل استفاده است و براساس نتایجی که ما به دست آورده‌ایم استفاده از آن می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بهبود انتقال حرارت را به دنبال داشته باشد. این تفاوت نیز به نوع سیال بستگی دارد، یعنی با تغییر سیال، برای مثال این که سیال آب باشد یا اتیلن‌گلیکول، و این که چه میزان ناخالصی در سیال وجود داشته، این درصد بهبود انتقال حرارت می‌تواند متفاوت باشد.»

مهندس صبوری افزود: «استفاده از این نانومحصول موجب افزایش سرعت انتقال حرارت می‌شود، علاوه‌براین، این ماده خاصیت ضدخوردگی در تاسیسات ایجاد کرده و طول عمر تجهیزات و زیرساخت‌ها را افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پایداری بالای آن اشاره کرد.»

مدیرعامل آزما سنجش پیشرو افزود: «برای این محصول تاییدیه‌های مختلفی از ستاد نانو، سازمان محیط‌زیست، سازمان استاندارد و وزارت نفت دریافت کرده‌ایم.»

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با چندین پتروشیمی و پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه فناوری‌نانو خبر داد و گفت: «وزارت نفت و شرکت‌های گاز متقاضیان اصلی این فناوری هستند، انتظار داریم که در نمایشگاه این فناوری را برای شرکت‌های فعال در این حوزه عرضه کنیم و این فناوری بتواند در صنایعی که به تبادل حرارت سریع نیاز دارند، نظیر نیروگاه‌ها و شرکت‌های دارای سامانه‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار گیرد.»

به گفته عبدالرحیم صبوری، یک کیلوگرم از این افزودنی می‌تواند با نسبت وزنی یک‌دهم درصد، به هزار لیتر سیال اضافه شود. بنابراین میزان مصرف آن در صنعت بسیار کم است.

ظرفیت تولید این نانوافزودنی ۵۰۰ تُن در سال است که در حال حاضر این شرکت ۵۰ تن در سال تولید دارد. شرکت آزما سنجش پیشرو با بکارگیری فناوری نانو اقدام به فرمولاسیون و تولید افزاینده‌های خاص و  پیچیده مورد نیاز صنعت نموده است. ساخت تجهیزات و تولید نانومواد مورد نیاز صنعت، انواع مواد شیمیایی، رنگ‌ها و پوشش‌ها، انواع عایق‌های حرارتی، رطوبتی، دی الکتریک از فعالیت‌های دیگر این شرکت است.

 

منبع: ستاد خبری نانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا