اخبار

یک فناوری نوآورانه برای فرآیند کردن و بازیافت پلیمرها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، واحد بازیافتی-فرآیندی Gneuss دارای یک اکسترودر MRS بوده، دارای واحد آلودگی زدای مجزا می‌باشد و همچنین این واحد فرآیندی دارای یک سامانه‌ی جداسازی مذاب Gneuss Rotary Disc می‌باشد. علاوه بر این این واحد دارای یک گرانروی سنج برخط Gneuss بوده تا گرانروی پویای سامانه را به طور هوشمند بررسی و کنترل نماید.

این طراحی، که طراحی بهینه‌ی MRS نام دارد و سال گذشته به بازار مصرف معرفی شد، اکنون دستخوش تغییراتی در جهت بهبود شده است. شرکت Gneuss به قسمت پایین دستی واحد فرآیندی MRS یک سامانه‌ی JUMP جدید اضافه نموده است. این واحد امکان کنترل دقیق شرایط مذاب PET را به خوبی فراهم می‌آورد. این سامانه‌ی JUMP سامانه‌ای فشرده، سریع و بسیار کارآمد بوده که این امکان را فراهم می‌آورد که بسپار بدون نیاز به ذوب مجدد در فرآیند تولید مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.

با این کارایی جدید معرفی شده توسط شرکت Gneuss این امکان به وجود می‌آید که پسماندهای صنعتی ابتدا به یک آسیاب وارد شده و ابعاد آن‌ها تا اندازه ای که بشود آن‌ها را به درون رانشگر تزریق کرد، کوچک شوند.

اولین مرحله‌ی فرآیند یعنی فیلتر کردن مذاب درون رانشگر صورت می‌پذیرد. با توجه به ظرفیت و کارایی رانشگر MRS، این دستگاه می‌تواند PET حاوی مقادیر زیادی از رطوبت و آلودگی‌های باقی مانده را بدون هیچگونه  نیازی به پیش آمایش (Pre treatment) فرآیند نماید.

در بخش خاصی از رانشگر مورد بحث به دلیل ایجاد سطح تماس زیاد با بسپار تحت خلاء می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که تمامی ناخالصی‌های فرار مذاب همچون بخار آب خارج شده اند. در بخش دیگری از رانشگر فیلتر کردن آلودگی‌های جامد از مذاب صورت گرفته و با وجود صفخاتی دارای مجرای 20 میکرونی می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که مذاب بسپاری کاملا تمیزی در نهایت حاصل می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا