اخباراخبار ویژه

یک شارژر منحصربه فرد قابل حمل از پلاستیک های بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Gomi که یک موسسه ی تحقیقاتی در برایتون انگلستان است، به تازگی شارژر قابل حملی را با استفاده از پلاستیک های بازیافتی تولید کرده است. هر شارژر موردی منحصربه فرد است. این دستگاه از حدود 100 گرم پلاستیک ساخته می شود و هر شارژر متناسب با پلاستیک هایی که در اختیار است، رنگ و طرح متنوعی خواهد داشت.

کلمه ی Gomi در زمان ژاپنی به معنای زائد و ضایعات (waste) است. هدف این موسسه جلوگیری کردن از تولید پلاستیک هایی است که قابل بازیافت نیستند. به همین دلیل قبل از اینکه آن ها پس از اتمام کارایی در طبیعت رها شوند تلاش می کند آن ها به شکل قابل استفاده ای دربیاورد. معمولا این پلاستیک ها به گونه ای تغییر پیدا می کنند که برای افراد دیگر جذاب باشد. این هدف در حال حاضر، هدف بسیار کمیابی به شمار می آید. با وجود اینکه پلاستیک های بلااستفاده معمولا در صنعت مبل سازی مورد استفاده قرار می گیرند ولی استفاده از آن ها در محصولات پیشرفته بسیار محدود است.

این موسسه که به تازگی شکل گرفته است با مسئولیت محدودی در حال فعالیت بوده و در حال حاضر تنها از مواد منعطفی استفاده می کند که برای بسته بندی به کار می روند.

فرایند تولید شبیه به یک دستور آشپزی است. مواد ضایعاتی در یک آون قرار می گیرند و ذوب شده و سپس با یکدیگر مخلوط می شوند. از این مخلوط یک توپ بزرگ رنگی ایجاد می شود. سپس تکه های این توپ پلاستیکی برای تولید محصول از آن جدا می شوند. این تکه ها به شکل سنگ مرمر رنگی هستند که برای افراد مختلف طرح زیبایی به حساب می آید. سپس قالب های فشاری شارژر گرم شده و مخلوط پلاستیک ها در آن ریخته می شود. این قالب ها تحت یک ماشین پرس قرار داده می شوند. پلاستیک اضافه که در اثر فشار بیرون می ریزد، بریده شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد و قالب پس از انجام فرایند پرس در آب سر فروبرده می شود.

زمانی که پلاستیک مذاب جامد شد، قالب ها باز شده و شارژر بیرون آورده می شود. سپس نیاز است که سایر اجزای شارژر روی آن نصب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا