اخبار

یک رنگ جدید به مداد رنگی اضافه می شود!

بسپار می نویسد، با کشف یک رنگ جدید توسط دانشمندان، بچه‌ها به زودی قادر خواهند بود آسمان را در نقاشی‌های خود با رنگدانه جدید رنگ‌آمیزی کنند.

«جی پلاس» نوشت: این خبری است که برند محصولات هنری کرایولا اعلام کرد و افزود که این رنگدانه را در محصولات مداد شمعی خود به کار خواهد برد.

در سال 2009 پژوهشگران دانشگاه اورگان به طور اتفاقی در حالی که سرگرم پختن مواد شیمیایی در فر آزمایشگاه بودند، این رنگدانه جدید را کشف کردند.

رنگ آبی روشن اما اولین رنگدانه جدیدی بود که شمیدان فرانسوی به نام «لویس یاکوب ترنارد» در سال 1802 کشف کرد.

اما حالا بچه‌ها قادر خواهند بود که رنگ جدیدی را تا پایان سال میلادی جاری به کار ببرند. همچنین با اعلام کرایولا، این رنگ جدید از این پس جایگزین رنگ زردی به نام «قاصدک» می‌شود که تاکنون برای به دست آوردن ترکیب انواع رنگ آبی از آن استفاده می‌شد.

«مس سابرامنیوم» پروفسور علم مواد در دانشگاه اورگان، رنگدانه (قاصدک) را به طور کاملا اتفاقی کشف کرده بود. او در حال کار روی پروژه جدیدی برای تولید مواد جدید که در الکترونیک می‌توانست به کار برده شود، موفق شده بود این رنگ را کشف کند.

زمانی که او اکسید ایتریم، اکسید ایندیوم و کمی اکسید منگنز را گرم می‌کرد و مخلوط را از کوره بیرون می‌کشید، این رنگدانه خوشرنگ را کشف کرد که به دلیل خوشرنگی و سرزندگی این رنگدانه، نام آن را «Yinmn» نهاد که نشان‌دهنده عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

پروفسور سابرامنیوم گفته که برای او افتخار است این رنگدانه قرار است به مداد شمعی با رنگ جدید تبدیل شود. او همچنین افزود که این کشف کاملا تصادفی بوده و اتقاقی خوشایند. خیلی از موفقیت‌های غیره منتظره در علم زمانی اتفاق می‌افتد که دانشمند به دنبالش نیست؛ همینطور کشف بیشتر رنگدانه‌ها دقیقا به شکل تصادفی بوده‌اند.

رنگ آبی فضای باز، آزادی، شهود، تخیل، الهام‌بخشی و حساسیت را تداعی می‌کند.

به دلیل عناصر شیمیایی سازنده که در ترکیب این رنگ به کار برده شده، طول موج‌های رنگ‌های قرمز و سبز به طور کامل جذب شده و این رنگ را تبدیل به رنگی باطراوت و سرزنده کرده است. ترکیب‌ها بسیار پایدار هستند، بنابراین این رنگدانه کمرنگ نخواهد شد و همچنین بی‌خطر و غیرسمی است.

در استفاده‌ای دیگر از آن، شرکت‌ها می‌توانند برای بهره‌وری از انرژی از این رنگ در ساختمان‌ها نیز استفاده کنند. از آنجا که این رنگ امواج ماوراء بنفش خورشید را دور می‌کند، بالقوه ساختمان‌ها خنک‌تر نگه داشته می‌شود.

هچنین برند کرایولا از بچه‌ها دعوت می‌کند که برای نامگذاری رنگ جدید این برند را کمک کنند، مسابقه‌ای که تا دوم ماه ژوئن (12 خرداد) برگزار خواهد شد و اسم جدید در سپتامبر اعلام خواهد شد.

منبع:ایسنا

[EasyDNNnewsLink|194]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا