اخبار

یک راه جدید برای ساخت پلاستیک‌های زیستی با استفاده از میکروب‌های خورنده الکتریسیته

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر الکتریسیته‌ی به دست آمده از خوشید و یا باد می‌تواند به عنوان منبع سوخت به جای سوخت‌های پایه فسیلی مورد استفاده قرار گیرد. محققان در دانشگاه واشنگتن اخیرا موفق به یافتن روشی شده‌اند که چگونه می‌توان الکتریسیته را به میکروب‌ها خوراند تا این موجودات قادر باشند پلاستیک‌هایی زیست تخریب‌پذیر و سبز تولید کنند. این روش نوین اخیرا در مجله‌ی Industrial Microbiology and Biotechnology به چاپ رسیده است. در حال حاضر، انرژی تجدید پذیر در کشورهای دارای زیر ساخت تولید و مصرف آن، نظیر ایالات متحده تنها 11 درصد را به خود اختصاص میدهد. تلاش برای افزایش این درصد یک دغدغه‌ی جهانی محسوب می‌شود.

یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه نگهداری الکتریسیته‌ی تجدیدپذیر است. اینکه چگونه در ساعت‌های آفتابی و ساعت‌هایی که باد زیاد می‌وزد این قدرت را جمع کرده و آن را برای مواقع لزوم نگه داشت.

پلاستیک‌هایی که قادرند توسط روش نوین معرفی شده توسط میکروب‌های خورنده الکتریسیته تولید شوند، پلی هیدروکسی بوتیرات یا PHB نام دارند. پلاستیک‌هایی که توسط این میکروب‌ها تولید می‌شوند، طبیعی، ماندگار و ارزان قیمت هستند. تنها عاملی که ممکن است باعث افزایش قیمت این محصولات شود، زیرآیندهایی است که برای نگهداری میکروب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید پلاستیک، تنها به این میکروب‌ها، نور، دی اکسید کربن و آهن محلول نیاز است. میکروب‌ها از آهن استفاده کرده و از الکتریسیته به عنوان منبعی از الکترون بهره می‌برند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا