اخبار

یک دستگاه قالب گیری هم تزریقی جدید معرفی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر یک دستگاه قالب گیری تزریقی با نیروی گیره ی 1600 تن با قابلیت هم تزریقی (Co injection) امکان تولید قطعات با وزن تا ۲۰ کیلوگرم (با ساختار ساندویچی) را فراهم کرده است. این دستگاه اخیرا توسط شرکت Presma که یک فرآیندکار ایتالیایی است تولید و عرضه شده است.

این دستگاه به یک واحد قالب گیری خودکار مجهز شده است که می تواند تولید قطعات سنگین وزن را بهینه کند. این قطعات سنگین وزن می توانند دو جزیی باشند. از جمله ساختارهای دو جزیی می توان به ساختارهای ساندویچی جامد/فوم اشاره کرد.

این تولید مثالی از یک دستگاه تک ایستگاهی با ابعاد متوسط بوده که به یک واحد تزریق BIC ویژه مجهز شده است. طراحی این دستگاه در سال 1981 ثبت اختراع شده که از همان سال توسط این شرکت ایتالیایی تولید و برای ساخت محصولات با ضخامت زیاد به فروش می رسید.

فرآیند قالب گیری دو جزیی (two component moulding) و یا هم تزریق (Co injection) فرآیندی است که امکان تزریق هم زمان دو ماده از یک نازل یکسان را فراهم می آورد. در تولیدات مذکور یکی از این اجزا می تواند ماده ی جامد و دیگری حاوی یک ماده فوم زا باشد. چنین فرآیندی این امکان را فراهم می آورد تا یک پوسته ی جامد در اطراف و یک هسته ی منبسط شده در مرکز وجود داشته باشد. چنین فرآیندی هرگونه احتمال تغییر شکل، ایجاد ترک، جمع شدگی و بسیاری از مشکلات معمول که ناشی از اختلاف چگالی دو جزء است را از بین می برد. این فرآیند برای تزریق قطعاتی که ضخامت بیشتر از ۵ میلی متر دارند مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا