اخبار

یک ثبت اختراع برای بازیافت پلاستیک‌های پیچیده

بسپار/ایران پلیمر دفتر ثبت اختراع و نام تجاری ایالات متحده امریکا، یک طرح جدید را برای شرکت شیمیایی فرانسوی Carbios در حوزه فرایند بازیافت PET ثبت اختراع کرده است. این طرح که دومین ثبت اختراع این شرکت در امریکا است، از حقوق مالکیت فکری آن تا سال 2033 حفاظت می‌کند. به موجب این ثبت اختراع، شرکت Carbios به عنوان شرکتی که یک روش اختصاصی بازیافت پلاستیک‌های پیچیده را اختراع کرده، شناخته شده است که شامل محصولات رنگی، غیرشفاف و چندلایه (که ترکیبات PET و دست کم یک جز دیگر مانند پلی‌الفین‌ها، بسپارهای وینیلی، لاستیک، الیاف، کاغذ، آلومینیوم، نشاسته یا چوب دارد) می‌شود. 
این اختراع ثبت شده تایید می‌کند که شرکت Carbios در توسعه بینهایت راهکار بازیافت برای انواع ضایعات PET، به ویژه آن دسته از موادی که با روش‌های سنتی بازیافت قابل فرآوری هستند، رهبر بازار است و تخصصی منحصر‌به‌فرد دارد. همچنین تقاضا برای فناوری‌هایی که اقتصاد چرخشی را تسهیل می‌کنند به سرعت در حال رشد است. 
این شرکت فرانسوی توضیح می‌دهد که فرایندهای بازیافت گرمایی – مکانیکی نمی‌توانند پلاستیک‌های چندلایه را زمانی که ضایعات به صورت مواد خالص مورد نیاز است، مدیریت کنند؛ توجه کنید که روش‌های جداسازی سنتی که پیش از فرایند بازیافت انجام می‌شد نیز قادر به جدا کردن PET از سایر اجزا نیست. شرکت Carbios می‌گوید فناوری که توسعه داده با قابلیت وابسپارش PET بدون توجه به ترکیب آن با بسپارها یا اجزای دیگر، بر این مشکلات فائق آمده است. به علاوه این فرایند می‌تواند مواد خام PTA و MEG را در کنار جداسازی و خالص کردن برای استفاده در سایر کاربردها بازیابی کند. 
تا امروز این شرکت مالک 116 عنوان در دنیاست که شامل 30 دسته اصلی اختراع ثبت شده می‌شود. شش مورد از این موارد از حق مالکیت فکری فرایند اختصاصی بازیافت این شرکت به صورت کامل حفاظت می‌کند و پنج مورد دیگر مربوط به آنزیمی است که سبب تخریب PET می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا