اخبار

یکی دو شرکت قطعه ساز، رسوب خودروها در کف کارخانجات را رقم زدند/ قوه قضاییه ورود کند!

بسپار/ ایران پلیمر سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به رسوب به بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانجات ایران خودرو و سایپا گفت: عملکرد انحصاری یکی دو قطعه ساز داخلی و ندادن قطعات مورد نیاز بروز این مشکل شده است.

«فرهاد به نیا» امروز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ۹۵ درصد قطعه‌سازان با بالاترین ظرفیت خود در حال تولید قطعه هستند، اما کسری یکی دو قطعه سبب شده که خودروهای تولید شده تجاری نشوند.
وی گفت: شرکت قطعه سازی که حدود ۸۰ درصد رسوب خودروهای ایران خودرو و سایپا را سبب شده، شرکتی است که تاکنون بیشترین ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و در ماههای اخیر بیشتر مطالبات نقدی خود را وصول کرده است.
 به نیا بدون آنکه نامی از شرکت قطعه سازی مذکور ببرد، ادامه داد: عملکرد انحصاری این شرکت سبب شده تا سایر شرکت‌های قطعه‌ساز در معرض تعطیلی قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: شنیده ها حاکیست اکنون شرکت یاد شده در حال خرید شرکت‌های نیمه تعطیل قطعه سازی است، در حالی که اگر پول دارند باید جنس و قطعه به خطوط خودروسازی تزریق کند.
این مقام صنفی تأکید کرد: از قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و نهادهای بازرسی، نظارتی و امنیتی تقاضا داریم به صورت فوری در این قضیه ورود کنند،  زیرا عملکرده شرکت یاد شده دقیقا در راستای تحریم های دشمنان است قطعه سازان را با افت تیراژ مواجه کرده افزایش قیمت خودرو و نارضایتی های مردمی را دامن زده است.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو خاطرنشان کرد: صنعت قطعه‌سازی توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارد مشروط به اینکه ارز و پول لازم در اختیارشان قرار بگیرد.

 

ایرنا

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا