اخبار

یادداشت آریا صادقیان، مدیرعامل پارسان پلیمر به مناسبت شماره 200: مجله بسپار در هر کارخانه معتبری حضور دارد

بسپار/ایران پلیمر معمولا توي دفتر هر كارخانه دار و يا دفتر تاجر يا بازرگان معتبری وارد مي شوید يك نقطه مشترك بين تمام اينها به چشم ميخورد. آن هم مجله بسپار هست. من هم براي اولين بار در دفتر يكي از دوستان كارخانه دار مجله را ديدم و شروع كردم صفحات مجله را ورق زدن … .  
معمولا شركتهايي كه قصد برندسازي دارند اين را مي دانند كه يكي از راه هاي ديده شدن، آگهي دادن هست. ولي فرق بين آگهي مثلا بيلبرد و آگهي تلويزيوني و غيره با آگهي در مجله ی بسپار، در مخاطبانش است. معمولا اگر شما بخواهيد در صنف پلاستيك برند خود را مطرح كنيد، آگهي بيلبرد شايد تعداد بيشتري مخاطب را در بر بگيرد ولي مخاطبان عمومي به درد اين كار نمي خورد. در حقيقت مخاطبي براي برندسازي كارايي دارد كه ديدگاه تخصصي داشته باشد و بهترين راه استفاده از مخاطبان يك نشريه تخصصي هست. قطعا نشريه اي مثل بسپار را بیشتر از قشر عمومي مردم، كساني استفاده مي كنند و می خوانند كه يك ارتباطي با آن صنف داشته باشد. بنابراين ما بهتر ديدیم كه در اين نشريه آگهي داشته باشيم تا در مسير برندسازي و خدمات شركت خود يكي از راه هاي بهينه استفاده از مخاطبان اين نشريه باشد.
در علم ماركتينگ يكي از بهترين راه هاي بازاريابي، تبليغات دهان به دهان و كلامي است. يعني شما مي بينيد يك فيلمي در سينما پر فروش هست ولي حتي يك تبليغ تلوزيوني هم ندارد! حتما از تبليغات كلامي استفاده شده. مثلا خود شما اگر بشنويد از دوستتان كه فلان فيلم خوب است، اگر سينما بخواهيد برويد حتما آن فيلم را خواهید دید كه دوستتان معرفی کرده، يعني تاثيري كه تبليغ كلامي دارد در كمتر تبليغي چنين تاثيري را مي شود ديد. بنابر اين اگر زماني در يك مجله استمرار داشته باشيد و با ديگر همكاران ارتباط خوبي داشته باشيد و هر ماه موقع ورق زدن شما را ببينند، فضا براي اينكه شما را پيشنهاد بكنند زياد خواهد بود و يكي از اصلي ترين دلايل استمرار سفارش آگهی ما در بسپار همین است. حضور خود در بازار را نشان مي دهيم و هميشه با ديدن آگهي ما حضور ما در بازار يادآوري مي شود.  
ما 100 درصد در کنار کار تبلیغاتی، حمایت فرهنگی را هم در نظر داریم. همانطور كه مي دانيد الان فضاي مجازي در صدر ارتباطات و بازار قرار گرفته و الان سرمايه گزاري در فضاي مجازي مي تواند از نظر گسترده كردن فضاي كسب و كار خيلي مفيد باشد و هزينه خيلي خيلي كمتري را هم دارد ولي ما علاوه بر فعاليت در فضاي مجازي به دنبال اهدافمان در نشر آگهي در ماهنامه هم هستيم و حمايت مي كنيم از نشريه. البته به خاطر علاقه خودم به كتاب و فيزيك كتاب و از طرفي به خاطر اينكه همه چيز دارد به سمت الكترونيكي شدن مي رود و دوست ندارم اين نشريه ها يك روزي از بين بروند و الكترونيكي بشوند صرفا و حضور فيزيكي خود را از دست بدهند، بنابراين سعي مي كنيم كه با يك آگهي حتي كم و كوچك حمايت كرده باشيم. 
هيچ چيز ناخوشايندي هم در ارتباط با بسپار به ذهنم نمی رسد. تا جايي كه ذهنم ياري مي كند تمام نفرات شما در تمام نمايشگاه ها و جاهاي گوناگون حضور داشتند و خيلي خوب در همه زمينه های مرتبط تخصصی مشارکت دارید.
خودم هم معمولا سعي مي كنم مجله را كامل بخوانم و از نظر من جاي مقاله هاي تخصصي درباره بازار كمي خالي هست.
به نظر من الان كه همه چيز روز به روز رو به افزايش بوده، قيمت آگهي نشريه به همان نسبت افزايش نداشته  و از نظر من ارزان است.
در آخر انشاءالله روز به روز موفق تر از قبل باشيد. پيشنهاد من اين است كه در فضاي مجازي نقش پررنگتري داشته باشيد و در نشريه تحليل بازارهاي مختلف را داشته باشيد كه مخاطبان بيشتري را جذب كنید. 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این گفت و گو ها را که در ویژه نامه 200 ماهنامه بسپار در نیمه خردادماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا