اخبار

گودیر از تایرهای هوشمند توپ مانند خود رونمایی کرد

بسپار می نویسد، شرکت گودیر از دو تایر جدید باورنکردنی در هشتاد و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو Geneva رونمایی کرد.
به گزارش ایسنا، یکی از این تایرها، تایر کروی (spherical tire) است که اجازه چرخش خودرو به هر مسیری را می‌دهد و دیگری تایر کوچک هوشمندی است که قابلیت پاسخگویی خودکار به تغییرات در هر اوضاعی را دارد. با این دو نوآوری “گودیر” قدرت خود در این فناوری را به نمایش گذاشته است.
spherical tire مانند توپ پلاستیکی است که همه در مدرسه با آنها بازی کرده‌ایم، البته این لاستیک کمی بزرگ‌تر از توپ‌هاست. این طراحی به Eagle-360 معروف است.این لاستیک‌ها به جای اتصال به محور ثابت از طریق مغناطیس کنترل می‌شوند و اجازه رانندگی به اطراف و حتی پارک موازی به راننده داده می‌شود. این لاستیک از نمونه‌های معمول کوچک‌تر و مناسب فضای شهری شلوغ است. Eagle-360 بدون عاج‌های معمول در لاستیک‌های مرسوم و با الگوی خاص متناسب با چرخش به اطراف طراحی شده است.
تایر دوم Intelligrip نام دارد و برای خودروهای خودکار طراحی شده است. این لاستیک‌ها همچون تایرهای سنتی اما دارای سنسور است که اوضاع سطح جاده را بررسی و با ارتباط مستقیم با رایانه عملکرد خودکار را کنترل می‌کند. با عملکرد این تایر هوشمند راننده مکانیکی خودروی خودکار همچون راننده انسانی عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا