اخبار

گفت و گو با نامزدهای نهمین دوره اتاق های بازرگانی/ محسن صفایی: اتاق بازرگانی تنها سنگر بخش خصوصی است

بسپار/ ایران پلیمر محسن صفایی، مدیرعامل شرکت همارشتن، از موسسین انجمن تولیدکنندگان پروفیل  UPVCو عضو هیات مدیره انجمن ملی پلاستیک ایران از دیگر کاندید­های انتخابات اتاق بازرگانی است. وی دلیل خود از حضور در انتخابات اتاق را اینگونه عنوان کرد: علی­رغم وجود افراد شایسته ­تر در صنعت و تجارت ایران که شاید به دلیل کمبود زمان و وجود نداشتن انگیزه ­ی کافی در انتخابات حضور ندارند، بنده بر خود لازم دیدم در این رویداد حضور پیدا کنم. چرا که اگر دلسوز به حال خود و صنعت باشیم، باید از ورود افراد نادان، بی انگیزه و ناتوان به این بخش جلوگیری به عمل آوریم.

وی در ادامه از تجربیات خود در اتاق گفت: در دوره ­ی هفتم در کمیته­ ی تدوین لایحه­ی بهبود فضای کسب و کار و در دوره­ ی قبل در کمیسیون صنایع حضور داشتم و بیشتر زمانم به مذاکره با صنایع بالا و پایین دستی پتروشیمی می­ گذشت. موضوعات مربوط به کل ذینفعان این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار می­گرفت. سعی من همیشه بر تاثیر گذاری و رفع گره ­های هرچه بیشتر بوده و شاهد آن نیز تعداد جلسات زیادی است که در طی این مدت برگزار کردیم.

در صورت حضور دوباره در اتاق این فعالیت­هارا ادامه خواهم داد و آنچه را که بنا نهادیم به ثمر خواهیم رساند. چرا که راه مناسبی برای تاثیرگذاری بوده و دستاوردهای مطلوبی به همراه دارد.

صفایی در پایان افزود: ارتباط متناسب با نهادهایی چون بانک و بررسی قوانین و رفع خلآهای احتمالی، اصلاح قوانین، رسیدگی به مسایل صادرات، واردات و تجارت از طریق کمیسیون­های اتاق ممکن است نه حضور در هیات رییسه. اتاق بازرگانی آخرین سنگر بخش خصوصی در صیانت از اهداف خود است. هرچند گاهی با بن بست مواجه شده اما در بسیاری از موارد نیز موفق به مرتفع ساختن مسایل و مشکلات شده است و به طور کلی عملکرد اتاق را در این راستا مثبت ارزیابی می­کنم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا