اخبار

گفت و گو با مهندسی آریانام: تجهیزات آزمون و آموزش سرلوحه فعالیت ماست

بسپار / ایران  پلیمر میلاد کربلایی، مدیر آزمایشگاه شرکت مهندسی آریانام می گوید که این شرکت در 5 حوزه فعالیت دارد. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1375 با طراحی و ساخت تجهیزات کنترل کیفیت جهت ارائه به صنایع مختلفی همچون پلیمر، ساختمان، مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع بسته بندی، مکانیک و فلز شناسی و خودرو آغاز کرد. برخی از این تجهیزات عبارتند از: کشش یونیورسال، شاخص جریان مذاب پلیمرها، دستگاه ضربه پاندولی، دستگاه فرز CNC، پراکنش دوده، سقوط آزاد و تعیین نقطه نرمی پلیمرها. همچنین آریانام در ایران پلاست دستگاه فشار هیدرواستاتیک جدید خود را با قابلیت ثبت تغییرات فشار در بلند مدت برای آزمون های 1000 ساعته لوله و اتصالات و همچنین ایجاد فشار ضربانی ارائه کرد. 
وی افزود: دستگاه تعیین استقامت دی الکتریکی و مقاومت عایقی لوله های محافظ هادی برقی مطابق با استانداردهای  ISIRI 3450-2-2, ISIRI 11215-1, IEC 12115-10امسال برای اولین بار توسط این شرکت طراحی و ارایه شد.
همچنین این مجموعه واحد آزمایشگاهی خود را به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد از سال 1385 راه اندازی کرده که در نتیجه همکاری مستمر با شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی اعم از سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت‌های بازرسی، گمرکات، واحدهای تولیدی محصولات پلیمری، انجمن‌ها و … سالانه نزدیک به 3000 کالای پلیمری را مورد آزمون قرار می دهد.
همچنین به عنوان مرکز آموزش و آموزشگاه فنی حرفه ای و مرکز آموزش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی با تاییدیه سازمان ملی استاندارد، این شرکت اقدام به برگزاری بیش از 6000 هزار ساعت دوره آموزشی تخصصی در حوزه‌های مختلف پلیمری کرده است.
بازرسی و نمونه برداری با تاییدیه سازمان ملی استاندارد یکی از 5 فعالیت حال حاضر آریانام در راستای اهداف و سیاست های سازمان استاندارد مبنی بر توسعه زیر ساخت های کارآمد و اثربخش و تخصصی کردن فعالیت شرکتهای بازرسی پس از تهیه و استقرار مستندات بر اساس استاندارد ISO/IEC17020 است.
و بالاخره بخش مشاوره فنی برای رفع مشکلات و نواقص تولید در صنایع پایین دستی پلیمر و پتروشیمی به منظور اصلاح خواص محصولات پلیمری.
بدون شک ارائه تجهیزات و خدمات شایسته به مشتریان در طی این سال ها هدف اصلی آریانام بوده که با جذب نیروی متخصص و کارآمد و شناخت از نیاز مشتریان در حال پیگیری است.

وی افزود: ضمن تعامل نزدیک با انجمن ملی صنایع پلیمر کشور، جهت ارتباط بیشتر و مذاکره با دیگر انجمن ها به منظور رونق کسب و کار آن ها، برای افراد حقیقی و واحد های تولیدی در صورت معرفی از سوی انجمن مربوطه در ارایه خدمات آزمون 15-20 درصد تخفیف در نظر گرفته ایم.
کربلایی می گوید: با توجه به توان فنی مجموعه و سابقه بیش از دو دهه در حوزه ساخت تجهیزات و آزمون در حال مذاکره با آزمایشگاه های خارج از کشور و دیگر واحد های تولیدی برای تبادل دانش فنی هستیم و در سال جاری با ایجاد زیرساخت مناسب اقدام به صادرات تعدادی از محصولات خود خواهیم کرد.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این مقاله را که در شماره   203 بسپار در نیمه  شهریورماه  منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا