اخبار

گفت و گو با مهدی مجلج نژاد، مدیرعامل بازرگانی کاسپین بسپار آسیا: تامین پلیمرهای مهندسی و افزودنی ها، نیاز روز صنعت پلیمر است

بسپار/ایران پلیمر مهدی مجلج نژاد، موسس و مدیرعامل شرکت بازرگانی کاسپین بسپار آسیا با سابقه 10 ساله در صنعت پلیمر، پلاستیک و کامپاند و مستربچ است.

وی می گوید: در سال 1399 با همفکری و همراهی چند تن از همکاران فعال در این صنعت اقدام به تاسیس شرکت کردیم. هدف از تاسیس شرکت تامین مواد اولیه صنعت پلیمر به صورت مستقیم برای مصرف کنندگان نهایی در جهت کاهش قیمت تمام شده و همچنین تامین نیازهای تولیدکنندگانی بود که برای واردات مواداولیه با مشکلاتی مواجه بودند.

مجلج نژاد در ادامه می افزاید: مهمترین ویژگی بازار پلیمر و صنعت پلاستیک ایران به روز بودن، علمی بودن و همگام با رقبای منطقه ای پیشرفت در کیفیت محصول و نوآوری داشتن است. همچنین شرکتهای دانش بنیان که هر روزه بر تعداد آنها افزوده می شود و کمک بزرگی به رشد این صنعت هستند.
با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت پلیمر و پلاستیک، نیاز بازار به پلیمرهای مهندسی و الاستومرهای مختلف جهت بهبود و افزایش خواص فیزیکی و شیمیایی، مجموعه ما تصمیم به تامین تخصصی پلیمرهای مهندسی از جمله: پلی آمید (PA)، پلی کربنات (PC)، اتیلن وینیل استات (EVA)، متالوسن، ویستامکس، ترموپلاستیک های (TPU/TPE)، پلی الفین ها و … گرفته و در کنار این مواد، افزودنی های وارداتی شامل: آنتی اکسیدانت (AO)، ابتیکال برایتنرها (OB)، کمک فرآیندها (PPA)، آنتی یووی (UV) و تیتان را نیز تامین و در اختیار مشتریان قرار می دهیم.
افزودنی های یاد شده بیشتر از شرکت BASF که بزرگترین و معتبرترین در دنیاست و همچنین شرکتهای چینی، کره ای و اروپایی دیگر که معتبر و مورد تایید هستند، تامین می شود.

مدیرعامل بازرگانی کاسپین بسپار آسیا همچنین گفت: تحریم ها و نوسانات ارزی هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان نهایی چالش هایی را ایجاد کرده است که قاعدتا این چالش ها شامل حال تامین کنندگان نیز می شود اما با تمام این شرایط و نوسانات، ما با خوشنامی در میان تامین کنندگان دیگر، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به تامین و ارائه قیمت مناسب شهرت داریم.
وی معتقد است: در راستای تمام این صحبتها، تشکل های صنفی، انجمن های مختلف پلیمری و کامپاند و مستربچ و… نقش شایانی در یکپارچگی این صنعت ایفا کرده اند.
خوشبختانه هر ساله شاهد اتحاد و همدلی در انتقال اطلاعات علمی و پیشرفت اعضای انجمن ها هستیم، همچنین انجمن های تخصصی تر، مجلات و سایت های مرتبط نیز کمک شایانی به این امر مهم کرده اند.
در پایان تمام این صحبت ها از مجموعه ماهنامه تخصصی و بسیار خوب بسپار کمال تشکر را دارم که در شناسایی تولیدکنندگان، تامین کنندگان و همچنین مقالات علمی جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته و دارد.


(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 221 ماهنامه بسپار که در نیمه  اسفند منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا