اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با مهدی سعیدی پور، مدیرعامل شرکت بازرگانی مهندسی شهاب یزد (بسکو): تغییر فرهنگ مصرف در پساکرونا، مسیر آینده صنعت را مشخص می‌کند

بسپار/ایران پلیمر بسکو شرکتی است دانش محور در زمینه فنی و مهندسی و از سال 1377 در صنعت تولید محصولات پلاستیک و ساخت ماشین آلات شروع به فعالیت کرده است. در سال 1383 کارخانه تولیدی شهاب راه اندازی شد و پس از آن شرکت بازرگانی، با نام تجاری بسکو آغاز به کار کرد. چنانکه مدیرعامل این شرکت، سعیدی پور می گوید، با توجه به پتانسیل های فنی موجود در مجموعه و در راستای چشم انداز تعریف شده برای آن، واردات ماشین آلات آغاز شد و در این راستا توانست ارتباطات خوبی میان صنعتگران داخلی و خارجی در جهت تامین ماشین آلات این صنعت شکل دهی و ساماندهی کند.

سعیدی پور: ما نماینده ماشین آلات تزریق FCS در ایران هستیم. FCS تایوان در حال حاضر در زمینه تکنولوژی ساخت ماشین آلات تزریق پلاستیک دو و چند رنگ جز رهبران جهان محسوب می‌شود. همچنین با توجه به میزان اهمیت مصرف انرژی در عصر جدید، ماشین آلات تزریق پلاستیک FCS بصورت سروو موتور یا تمام برقی ارائه می‌شوند.
اف سی اس یکی از تامین کنندگان اصلی ماشین آلات در صنعت پلاستیک و پروژه هایی مانند خطوط بسته بندی آب معدنی و انواع نوشیدنی‌ها، IML و غیره است که سری‌های مختلف ماشین آلات تزریق پلاستیک را نیز در سبد محصولات خود دارد که می‌توان آنها را به سه گروه عمومی، چند رنگ و تخصصی‌ها تقسیم کرد. هرکدام می توانند نیاز صنعت خاصی را برآورده کنند که در ادامه به ویژگی های هر سری اشاره می‌کنم:
سری HT ماشین‌هایی استاندارد و عمومی هستند که در صنایعی همچون تولید لوازم خانگی، محصولات الکترونیکی، قطعات خودرو و غیره کاربرد دارند.
LM (دوصفحه ای) ماشین هایی برای تولید قطعات سایز متوسط و بزرگ هستند که در صنایع خودروسازی برای تولید محصولاتی همچون سپر، چراغ، محفظه تهویه هوا و دیگر محصولاتی مانند سطل های زباله شهری، پالت، صندلی، ماشین لباسشویی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
سری AF ماشین هایی فوق سریع اند که در صنایعی همچون تولید محصولات الکترونیکی ظریف، روکش فیبرهای نوری و کمربندها و به طور کلی محصولاتی که می توانند با سیکل تولید خیلی پایین تولید شوند، به کار می روند. این سری از دستگاه ها امکان چند کار همزمان از جمله بارگیری، بازشدن گیره و حرکت پران را با هم دارند.
دستگاه های سری AH ماشین هایی سریع (جداره نازک) هستند و به عنوان مثال برای تولید ظروف نگه دارنده ی مواد غذایی با دیواره های نازک به کار می روند.
دستگاه های سری HT-P، ماشین های تزریق پلاستیک تولید پریفرم هستند که برای نگه داری و بسته بندی آب معدنی، نوشیدنی های گازدار، آب میوه‌ها، روغن های خوراکی، داروها و لوسیون‌ها و محصولات آرایشی به کار برده می‌شوند.
دستگاه‌های سری HN/HP نسخه پیشرفته‍‌تر سری HT می‌باشند و قابل استفاده در صنایعی مثل تولید لوازم خانگی گران قیمت، ظروف دیواره نازک و همچنین برای تزریق سریع در قالب های چند حفره ای به کار می‌روند.
دستگاه‌های سری FB، این گروه از ماشین ها که یکی از افتخارات شرکت است، برای تولید محصولات دو و چند رنگ می باشد. مانند چراغهای خودرو و لوازم خانه و آشپزخانه لوکس، مسواک، ابزار آلات و غیره.
سری CT-e ماشین های تمام برقی که در مقایسه با سایر ماشین آلات تزریق پلاستیک بسیار کم مصرف‌تر و تمیز‌تر هستند.
سری BMC ، این گروه از ماشین‌ها مخصوص تولید قطعاتی می‌باشند که با مواد اولیه BMC تولید می‌شود و از موارد کاربرد آن در تولید قطعات چراغ خودرو و تجهیزات برق صنعتی و غیره است.
سری HN-U، این گروه از دستگاه ها مخصوص تولید قطعاتی است که با مواد اولیه ترموست ها تولید می‌شود (باکالیت) و از موارد کاربرد آن در تولید قطعات خودرو، صنعت نفت و گاز و غیره است.

بسپار- در شرایط تحریمی کشور آیا همچنان قادر به ادامه فعالیت بوده‌اید؟
سعیدی پور: تحریم‌ها یکی از دغدغه‌های این روزها برای بازرگان‌ها و تولیدکنندگان در کشور است.
در بسکو ما توانسته ایم با مدیریت این بحران گام بزرگی در جهت کمک به تحقق اهداف رونق اقتصادی و تولید برداریم.
این حرف من شاید حرف تمام تلاشگران کشور عزیزمان باشد که امیدواریم به زودی لذت تولید و تجارت عادی و به دور از تحریم ها را بعد از چند دهه بچشیم و بتوانیم ایرانی و کالای ایرانی را آنچنان که شایسته هست به جهانیان معرفی کنیم.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را  در شماره ۲۱۳ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا