اخبار

گفت و گو با مسافرین K2016/ گرانول معصوم، یک غرفه گذار ایرانی: تنها تولیدکننده گرانول PVC پزشکی در کشور و آماده صادرات هستیم

بسپار می نویسد، سید محمود مفیدی شمیرانی، مدیر عامل و رییس هیات­ مدیره شرکت تولیدی گرانول معصوم است. این شرکت از سال 1374تاسیس شده­ و به طور تخصصی بر روی گرانول­ های پی ­وی­ سی فعالیت می­­کند. شرکت گرانول معصوم به عنوان یکی از شرکت­های ایرانی غرفه ­گذار در نمایشگاه K2016 حضور دارد. از این رو جهت آشنایی بیشتر با فعالیت این شرکت به گفتگو با مدیر عامل این شرکت پرداختیم.

 

مفیدی شمیرانی: این شرکت از سال 1374 با توجه به نیاز کشور تاسیس شده­است و در اصل این شرکت تولیدکننده انواع کامپاندهای پلیمری بود. با توجه به این که در ابتدا تجربه کم­تری در رابطه با تولید مواد اولیه داشتیم، بیشتر در زمینه تولید گرانول­های پی­ وی ­سی (خانوده های کفشی و کابلی) شروع به فعالیت کردیم. با توجه به پیشترفتی که در این صنعت داشتیم، متوجه شدیم که نیاز کشور به انواع پی­ وی­ سی­ های تخصصی به شدت زیاد است و تقریبا تمام این پی­ وی ­سی ­ها از خارج کشور وارد می­شود. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تمرکز خود را از تولید گرانول­های پی ­وی­ سی معمولی به تولید گرانول­های پی ­وی­ سی تخصصی معطوف کنیم. این امر نیاز به زیر ساخت، آزمایشگاه و همچنین دستگاه­های جدید داشت، به تدریج تا سال80 توانستیم این زیرساخت­ها را فراهم کنیم و در سال80 با ورود به صنعت خودروسازی توانستیم تقریبا تمام گونه های گرانول­های پی ­وی­ سی مورد مصرف در صنعت خوردروسازی را داخلی کنیم و کشور را در این زمینه خودکفا کنیم.

در سال 83 با توجه به نیاز کشور به گرانول­های پی ­وی­ سی نوارهای آبندی دور درب یخچال و فریزر که در آن زمان از کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا وارد می­شد، بر روی این موضوع تمرکز کرده و این گرانول­ها را داخلی کردیم.

مورد دیگر که جای آن در صنعت ما بسیار خالی بود و ما نیز به شدت به آن نیازمند بودیم تولید گرانول­های پی ­وی­ سی پزشکی (Medical Grad)  بود. ابتدای سال 89 با وزیر بهداشت کنونی (خانم دکتر دستجردی) جلسه ­ای داشتیم، ایشان از ما خواستند تا این گرانول­ها را داخلی کنیم و ما این قول را دادیم تا کم­تر از یکسال این کار را انجام دهیم. آذر 1389 توانستیم کلیه زیر ساخت­ها، دستگاه­ها و آزمایشگاه مورد نیاز این تولید را آماده کنیم. همچنین مجوزهای آن را از اداره کل تجهیزات پزشکی اخذ و استاندارد­های لازم آن را دریافت کردیم. در آذرماه سال 89 این گرانول­ها تولید شد. 

با توجه به ارتباط تنگاتنگی که با شرکت­های خوردروسازی در سنوات گذشته داشتیم در سال 86 از ما خواستند که نسبت به تولید گرانول­های پلی ­پروپیلن تقویت شده اقدام کنیم. به صورت آزمایشی، با ظرفیت 3تن در روز شروع کردیم. وضعیت بازار را سنجیدیم و در سال 90 واحد شماره 2 را تاسیس کردیم که رسالت آن تولید انواع کامپاند­های مهندسی، انواع پلی ­پروپیلن تقویت شده با الیاف شیشه، کربنات کلسیم، تالک و EPDM و به طور کلی فیلرهای معدنی و آلی است. آن را در سه فاز تعریف کرده ­ایم. فاز اول با تولید روزانه 15تن، فاز دوم با تولید روزانه 30 تن و فاز سوم با تولید روزانه 50 تن می­باشد. در سال 93 به فاز سوم دست پیداکردیم. اکنون در کارخانه شماره 2، انواع گرانول­های PP و پلاستیک­های مهندسی را تولید می­کنیم و بیشتر برای صنعت خودروسازی خدمات ارایه و مواد تولید می­کنیم. مواد مربوط به تولید سپر، داشبورد، رودری، کنسول وسط، انواع کاسه چراغ­ها، انواع جعبه فیوزها، انواع محفظه­های ایربگ و محفظه­های بخاری را در داخل مرزهای کشور تولید می­کنیم.

در رابطه با آزمایشگاه­های شرکت، ما آزمایشگاه­ آکرودیته هستیم، آزمایشگاه ما، آزمایشگاه همکار موسسه استاندارد است. کلیه آزمایشات را در شرکت خود انجام می­دهیم. آزمایشات مربوط به مواد پزشکی را بر موجود زنده (خرگوش و موش) انجام می­دهیم. جدیدا آزمایشگاه جدیدی در زمینه تست خراش، سایش و رنگ بر روی کلیه پلیمرها وارد کردیم که برای اولین بار در ایران بوده است. دارای مجهزترین آزمایشگاه در این زمینه هستیم. دستگاه هایی را وارد کردیم که تماما اروپایی هستند و در کمپانی­هایی نظیر بنز و BMW  مورد استفاده قرار می­گیرند. امیدوار هستیم که در این زمینه با شرکت­های خودرو ساز تعامل خوبی داشته باشیم و خدمات مناسبی را به آن­ها ارایه دهیم.

بسپار- آیا تاکنون در نمایشگاه K به عنوان غرفه گذار حضور داشته اید؟

مفیدی: در میان نمایشگاه­های بین ­المللی، نمایشگاه K اولین تجربه ما است که به عنوان غرفه ­گذار شرکت می­کنیم. اما به عنوان بازدیدکننده تقریبا تمامی دوره ­ها را شرکت کرده ­ایم. در نمایشگاه­های دیگر مانند نمایشگاه عرب پلاست، عرب هلث، نمایشگاه پلاستیک ازبکستان و روسیه حضور جدی داشتیم.


(ادامه دارد …)


شماره غرفه این شرکت در نمایشگاه  723024 است.   Hall 7, level 2 / Booth C24


متن کامل این مقاله ی کاربردی را می توانید در شماره 169ام ماهنامه بسپار، مهرماه بخوانید.

(در صورت تمایل برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک با شماره های 77523553-77533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا