اخبار

گفت و گو با مسافرین K2016/ پتروشیمی جم یک غرفه گذار ایرانی: جم از بزرگترین واحد­های الفین جهان است

بسپار می نویسد، مجید رضایی، از جمله مديران جوان و در عين حال با تجربه ايست كه  همواره در بخش هاي مختلف بازرگانی فعالیت داشته و در سوابق وي مدیريت اداره ي خرید شركت ذوب­ آهن اصفهان،مدیر روابط عمومی شركت ذوب آهن اصفهان، کارشناس فروش شركت ذوب آهن اصفهان،رياست اداره ي صنايع و معادن شهرستان مباركه ، عضو هيئت مديره شركت ICS در كشور روسيه وابسته به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به چشم مي خورد و در حال حاضر نيز به عنوان  مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی جم، دبیر هیات مدیره   و نایب رییس هیات مدیره شرکت تاپکو فعالیت می­کند.

وي در توصيف پتروشیمی جم و يا به اختصار همان  JPC مي گويد،  اين شركت به عنوان یکی از بزرگترین واحد­های تولید الفین در جهان و از طرح­های توسعه­ ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 78 و در منطقه آزاد پتروشیمی در عسلویه اجرا و عمدتا به منظور تولید اتيلن و پلی ­اتیلن­ تاسیس شد. اين شركت دارای واحد­های تولیدی متفاوتی با ظرفيت هاي قابل توجه از محصولاتي چون  اتیلن، پلی ­اتیلن سنگین، پلی­اتیلن سبك خطی، بوتادین و بوتن 1 مي باشد كه  ضمن ایفای نقش برجسته در زنجیره طرح­های مگاسایز منطقه ویژه اقتصادی پارس ، توانسته است در منطقه خاور ميانه نيز نام خود را مطرح نموده و در مقياس جهاني نيز مورد توجه بازیگران اصلی  صنعت پتروشیمی قرار گيرد.

 

بسپار-تاکنون چندبار به عنوان بازدیدکننده و غرفه­ گذار در نمایشگاه k حاضر بوده ­اید؟ دستاورد این حضور چه بوده است؟

رضایی: در واقع این اولین تجربه حضور ما به عنوان غرفه­ گذار در نمایشگاه K مي باشد و  از زمان راه اندازي شركت پتروشيمي جم و طي ادوار گذشته ي برگزاري اين واقعه تنها هيئت هايي جهت بازديد اعزام شده اند.

 

بسپار مهمترین شاخصه K برای شما چه بود؟

رضایی: یکی از نکات جالب توجه  این نمایشگاه، بزرگي آن از نظر تعداد بازدیدکننده ، غرفه گذار و نحوه ي برگزاري كم نظير آن مي باشد كه مي تواند براي برگزار كنندگان وقايعي از اين دست در كشور خودمان نيز از نظر ايده هاي تازه الهام بخش بوده  و همچنين كمك شايان توجهي به شناساندن شركت هاي ايراني در سطح اول اين صنعت نمايد. اين نمايشگاه در هر دوره پذيراي بالغ بر 200 هزار نفر بازدید کننده و 3000 شركت غرفه گذار مي باشد كه در طول برگزاري آن بيش از 30 هزار نفر مسئول خدمات دهي و پشتیبانی و برنامه ­ریزی  این رویداد مهم در کشور آلمان مي باشند. همچنين با توجه به اينكه از قاره ­های اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت از نظر فرهنگي نيز مي تواند قابل توجه باشد. بزرگتر­ترین ­های صنعت پتروشیمی­ دنیا در این نمایشگاه حضور دارند. می ­توان گفت این گردهم­آیی دست­اندرکاران صنعت پتروشیمی یکی از جالب ترین  بحث­های این رویداد نمایشگاهی است.

 

بسپار چرا تصمیم گرفتید در این دوره به عنوان مشارکت کننده و غرفه گذار در نمایشگاه باشید؟ چه هدفی را از این حضور دنبال می کنید؟

رضایی: تیمی که در نمایشگاه حاضر می­شوند، متشکل از همکاران بازرگانی، فنی و تکنیکال ما هستند      و رسالت­ها مشخص است. حوزه فروش با توجه به اتفاقاتی که بعد ازتحریم­ها، رفع تحریم و پسا برجام ایجاد شده، فضا را برای مذاکرات ما با اروپایی­ ها باز کرده ­است و  کم­ کم رشد خوبی را در بازار اروپا شاهد خواهیم بود. متاسفانه مدتی از این بازار دور بودیم و این فرصتی است که بتوانیم مذاکرات جدی­­ای را داشته باشیم و  به این بازار برگردیم.

برای تامین نیاز و تدارکات واحد، تجهیزات و قطعاتی که سال­ها از آن­ها دور و به چین وابسته بودیم، هم مجددا همکارانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همکاران فنی ما در بحث­های دانش فنی، آشنایی با تکنولوژی­های جدید و شرکت­های جدید، همچنین  تبادلات فنی که سال­ها از آن دور بودیم، در نمایشگاه فعال خواهند بود. امیدواریم بهره برداری خوبی داشته باشیم.

 

بسپار- چه دستاورد و محصولی را در این نمایشگاه عرضه خواهید کرد؟

 

(ادامه دارد …) 


متن کامل این گفت و گو را می توانید در شماره 169ام ماهنامه بسپار، مهرماه که ویژه نمایشگاه K2016 منتشر شده است، بخوانید. 

(در صورت تمایل برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک با شماره های 77523553-77533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا