اخبار

گفت و گو با مدیرفروش شرکت KSK: خود را در کورس رقابت با بهترین های بازار می دانیم

بسپار می نویسد، یکی دیگر از شرکت­های سازنده ماشین ­آلات خطوط لوله شرکت خدمات صنعتی کرمان است. شرکتی که کار خود را تحت لیسانس سینسیناتی اتریش آغاز کرده و امروز به مهندسین خود متکی است و مدعی ارایه ماشین ­­آلاتی با کیفیت اروپایی و قیمتی پایین­تر از آن­هاست.

مهندس موسی خاندانی، مدیرفروش شرکت با دقت در این گفت­وگو ما را همراهی کرد.

 

خاندانی: موسي خانداني هستم، مدير فروش شركت خدمات صنعتي كرمان. در سال 78 از رشته‌ي فوق ليسانس مكانيك جامدات از دانشگاه فارغ ­التحصيل شدم. سابقه‌ي همكاري من با KSK به سال 75 برمي­گردد كه به عنوان كارآموز در اين واحد مشغول به يادگيري شدم و كم‌كم پس از اتمام تحصيل به استخدام رسمي درآمدم. ابتدا چند سالي را در قطعه‌سازي بودم؛ سپس وارد بخش طراحي شدم و پس از چند سال مديريت اين بخش به من سپرده شد كه به مدت 10 سال ادامه داشت. از آنجا كه فروش اينگونه ماشين‌آلات، نيازمند تخصص است لذا مديريت شركت علاقمند بود كه يكي از پرسنل فني يا طراحي را در رأس واحد فروش قرار دهد كه به ­دليل علاقه من به فرايند فروش، قرعه به نام من افتاد و  يك سال را در سمت مهندس فروش به­ طور آزمايشي مشغول به كار شدم و در حال حاضر دو سال است كه در سمت مدير فروش در خدمت KSK و از طرفي در خدمت توليدكنندگان عزيز هستم.

اگر بخواهم معرفي كوتاهي از شركت داشته باشم، بايد بگويم كه شرکت خدمات صنعتی کرمان KSK در سال 1367 با يك تيم هفت نفره شامل دو مهندس و پنج تكنسين به مديريت آقاي مهندس بقائي فعاليت خود را آغاز كرد؛ KSK چند سالِ اوليه‌ي فعاليت خود را تحت ليسانس شركت سينسيناتي اتريش كه كماكان در اين صنعت پيشتاز است آغاز نمود و از آن زمان تا كنون به صورت مستقل با استفاده از مهندسين و تكنيسين‌هاي مجرب خود به كار ادامه داده است. تمركز اين شركت از بدو تأسيس در زمينه‌ي ساخت ماشين‌آلات لازم براي توليد لوله‌هاي پلي‌اتيلني بوده است. از محصولات ديگر ما مي‌توان به خط توليد لوله‌ي پلي‌پروپيلن براي مصارف آب گرم و سرد خانگي و لوله‌هاي فاضلابي اشاره كرد. تعدادی از اکسترودرهای توليد KSK نيز در صنعت کابل‌سازی مشغول به کار می‌باشند.

مطلبي كه در حال حاضر حائز اهميت است اين است كه تجربه‌ي بيش از بیست و پنج ساله‌ي مهندسین و تكنیسین‌های شرکت خدمات صنعتی کرمان، این شرکت را به بهترین توليد‌كننده، مشاور و سرویس‌دهنده‌ي ماشین‌آلات تولید لوله در ایران تبديل كرده است به­طوریكه بسیاری از توليدكنندگان که ماشین‌آلات خود را از معتبرترین توليدكنندگان اروپایی تهيه کرده‌اند به دلیل عدم سرویس مناسب تولیدکنندگان خارجی در ایران، سرویس و تعمیرات ماشین‌آلات خود را به ما مي‌سپارند و آن را در كارخانه‌ي ما و توسط تكنيسين‌هاي KSK انجام مي‌دهند.

 

بسپار- از چه زمانی ساخت ماشین آلات تولید لوله و اتصالات را آغاز کردید و با چه توان و ظرفیت و ویژگی های فنی مشغول به طراحی و ساخت هستید؟

خاندانی: اولین اکسترودر این شرکت در سال 68 توليد و به شرکت صنايع پلی‌اتیلن کرمان KPI Co. به مديريت جناب آقاي مهندس ضياءابراهيمي كه در همسايگي ما واقع است فروخته شد. قطر پیچ این اکسترودر 50 میلیمتر و قدرت موتور آن 22 کیلو وات بود و ظرفيتي در حدود 65 کیلوگرم در ساعت داشت و تا سال 91 در اين شركت مشغول به توليد بود. اين خط توليد قادر بود لوله‌هاي پلي‌اتيلن صاف و تك‌لايه را از سايز 20 تا 125 ميليمتر توليد كند.

سپس دامنه و تنوع محصولات روزبه­ روز زيادتر شد و توانستيم با طراحي و توليد خطوط بزرگتر به تدريج تا لوله‌ي 200 ميليمتر، 315 ميليمتر برسیم و در نهايت لوله‌ي 400 ميليمتر را توليد كنيم و هم‌اكنون سايزهاي 630 و 800 را در افق توليدات خود داريم.

امروزه بحث از نكات فني به داشتن يك واحد تحقيق و توسعه‌ي قوي و چابك خلاصه مي‌شود؛ چرا كه سطح توقع مشتريان و استاندارهاي كيفي علي‌الدوام در حال ارتقا و تغيير است. به همين دليل شركت KSK با بهره بردن از يك واحد R&D قوي و همچنين رصد مداوم نتايج تحقيقات كمپاني‌ها و سازندگان اروپايي معتبر، به­طور مداوم در بالا بردن سطح كيفي و فني ماشين‌آلات توليدي كوشيده و در اين راه توفيقات بسيار خوبي هم داشته است.

 

بسپار-خدمات پس از فروش و گارانتی شما چگونه است؟

خاندانی: سرعت و کيفيت در ارایه‌ي سرويس و خدمات پس از فروش همواره شعار اصلي ما و از اهداف اوليه و اصلي شرکت است و سوابق كاري ما و رضايت‌مندي مشتريان ما بر اين مطلب صحه مي‌گذارد. البته يادآوري اين نكته ضروري است كه چنانچه در ماشين‌آلات از قطعات باكيفيت استفاده شود، نياز دستگاه به ارائه‌ي خدمات گارانتي و خدمات پس از فروش به حداقل مي‌رسد و تجربه‌ي شخصي شركت ما بر اين مطلب صحه‌گذاري مي‌كند؛ چرا كه بسيار به ندرت موردي پيش مي‌آيد كه در طول زمان يكساله‌ي گارانتي، از اين سرويس استفاده شده باشد. بازه‌ي زماني خدمات پس از فروش KSK به 10 سال بالغ مي‌شود و بسيار خرسنديم كه در طول عمر 28 ساله‌ي شركت، توانسته‌ايم بطور مداوم به تعهدات خود در قبال مشتريان و توليدكنندگان عزيز به نحوي كه مورد رضايت ايشان نيز واقع شود عمل كنيم.

 

بسپار-در مقایسه با سایر خطوط موجود در بازار چه اروپایی های فناور و چه ماشین های خوب و متوسط سایر جغرافیاها چه امتیازات و فنی و اقتصادی احتمالی برای کاربران دارید؟

 

 

 

(ادامه دارد …) 

 

متن کامل مقاله را می توانید در شماره 168ام ماهنامه بسپار، شهریور ماه بخوانید.

(برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک این مجله با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا