اخبار

گفت و گو با مدیرعامل شرکت رزینفام، نادر تهرانی: مزاياي رنگ­هاي آب‌پایه سبب افزايش تمايل کاربران به سوی رزين­ های آب پایه است

بسپار می نویسد، بنا بر گفته نادر تهرانی مدیرعامل رزینفام با توجه به گرايش بازار جهاني به جايگزيني محصولات حلالي با محصولات آب‌پايه به نظر مي­رسيد اين رخداد به زودي در ایران نيز فراگير شود و  رزينفام از جمله واحدهایی است که از ابتداي فعاليت خود در سال 1357 به توليد رزين­هاي آب‌پايه پرداخته است. تنوع گسترده محصولات رزینفام به اذعان تهرانی ناشی از  همکاري این شرکت با شرکت­هاي اروپايي خصوصا آلماني­ها و به طور مثال Hoechst آلمان و انتقال تکنولوژي و دانش فنی اين شرکت آلماني به ایران است. اولین بودن در تولید رزین­های اکریلیک، همکاری با Hoechst و تولید محصولات جدید و متنوع همگی ما را ترغیب کرد که در ویژه­نامه آب­پایه با نادر تهرانی مدیرعامل رزینفام گفت و گویی ترتیب دهیم.

 

تهرانی: شرکت رزينفام به­ عنوان يکي از اولين و بزرگترين توليدکنندگان رزينهاي امولسيوني آب­ پایه در سال 1357 فعاليت خود را آغاز کرد. در حال حاضر، کارخانه رزینفام در استان اصفهان در فضايي بالغ بر 400000 متر مربع و با حدود 60 نفر و دفتر مرکزی تهران با حدود 20 نفر به فعاليت خود ادامه مي­­دهد.

در سال 1374 با امضاي قرارداد همکاري بين شرکت رزينفام و شرکت Hoechst آلمان و انتقال تکنولوژي و دانش فنی اين شرکت آلماني به ايران، گستره­ محصولات شرکت رزينفام افزايش يافت.

شرکت سهامی خاص رزینفام به عنوان یکی از پیشگامان صنایع رزین‌های امولسیونی، بر اساس آخرین تکنولوژی روز اروپا محصولات تولیدی خود را در زمینه صنایع رنگ، نساجی، شیمی ساختمان، چسب، جوهرهای چاپ و … ارایه می کند.

این شركت با اتكا بر كاركنان توانمند خود به عنوان منبعي سرشار از تلاش و پويايي و بهره‌گيري از قابليت‌هاي علمي و فني آن‌ها و با تاکید بر حفظ محيط زيست و اتخاذ تدابير ايمني محيط كار، خدمت به مشتريان و ساير ذينفعان را زمینه تمامي فعاليت‌هاي خود مي‌داند.

 

بسپار – لطفا محصولات آب پايه شرکت را معرفي کنید و در مورد ویژگی های فنی آنها توضیحاتی برای خوانندگان بسپار بدهید.

تهراني: تمرکز اصلی محصولات رزینفام بر روی پلیمرهای امولسیونی می‌باشد. تنوع محصولات نیز از استراتژی­های این مجموعه جهت برطرف نمودن نیازهای مشتریان می­باشد. جهت برآورده نمودن نیاز مشتریان، طیف گسترده‌ای از خدمات شامل محصولات سفارشی، محصولات منطبق با نیازهای مشتری و محصولات آزمایشی در رآکتورهای آزمایشگاهی ارایه می شود.

گستره محصولات شرکت رزينفام در دسته­هاي کلي افزودني­ها، هموپليمرهاي وينيل استات، کوپليمرهاي وينيل استات – اکريليک، کوپليمرهاي اکريليک و استايرن – اکريليک قرار مي­گيرند. به طوری­که هر دسته شامل طیف متنوعی از محصولات با خواص و کاربردهای ویژه­ می­باشد.

افزودني­ها شامل ديسپرس‌کننده ­هاي اکريليکي و غلظت­ دهنده­ هاي اکريليکي موردنياز در صنايع رنگ مي­باشد. ديسپرس کننده ­هاي اکريليکي عوامل پراکنشی با قدرت زیاد و کف کم هستند که جهت پراکنش رنگدانه‌­های معدنی و فیلرها استفاده می­شوند. غلظت دهنده­ های اکریلیکی نیز گرانروی آمیزه‌ها را به شدت افزایش می­دهند. به همین دلیل، این غلظت دهنده‌ها در رنگ­ها و مرکب­های آب‌پایه، پوشش­های بافتاری، واکس و پولیش­های حاوی ذرات ساینده و صنایع نساجی کاربرد فراوان یافته است.

هموپليمرهاي وينيل استات جهت کاربردهايی از قبیل آهار تکميل فرش و موکت، تکميل منسوجات، چسب چوب و کاغذ استفاده مي­شوند. این رزین­ها فیلرخوری خوبی داشته و می­توانند به صورت خالص یا همراه فیلر به عنوان آهار در تکمیل موکت و آهار پشت فرش استفاده شوند. از آن­جا که این رزین­ها قدرت چسبندگی خوبی دارند، در ساخت چسب چوب و چسب کاغذ نیز استفاده می­شوند. به علاوه هم­بندی اتصالات چوبی نیز از دیگر کاربردهای این دسته از رزین­ها می‌باشد.

کوپليمرهاي وينيل استات – اکريليک دو و سه مونومره از دیگر تولیدات شرکت رزینفام هستند. دسته ­ای از این کوپلیمرها جهت توليد رنگ­هاي پلاستيک ساختماني استفاده فراوان دارند. فیلرخوری بسیار خوب، سازگاری با بسیاری از رنگدانه­ ها و چسبندگی مناسب به زیرآیند از ویژگی­های آن­هاست


بسپار – مزيت محصولات آب پايه تولیدی این شرکت در مقایسه با سایر رقبا چیست؟

تهرانی: با توجه به گستره متنوع رزين‌های پایه آب مي‌توان به طيف کاملي از خواص کاربردي شيميايي و فيزيکي دست يافت، که ضمن برخورداري از خواصي چون سختي، مقاومت در برابر لکه، انعطاف پذيري و پايداري با براقيت بالا، در برابر حلال و رطوبت نيز مقاوم باشد.

ثبات کيفيت و داشتن طيف گسترده از رزين­هاي پايه آب از ويژگي­هاي مثال‌زدني محصولات رزينفام است. این شرکت موفقیت خود را در درجه اول مدیون استراتژی شرکت در اهمیت به دستیابی به رضایت مشتری از طریق بهبود و ثبات کیفیت و تنوع محصول می‌داند.

نتيجه بهره‌گيري از يک تيم متخصص چه در زمينه توسعه محصول و چه در زمينه بازاريابي و توجه به نيازهاي مشتري، پيشرفت­هاي فناورانه‌اي است که منجر به برآورده شدن نيازهاي مشتريان مي­شود. افراد متخصص در این مجموعه با شناخت دقیق نیاز مشتری، محصول مناسب، مشخصات آن و نحوه کاربرد آن را معرفی نموده و با حمایت همه جانبه و پیوسته خود، مشتریان را در کوتاهترین زمان به بهترین نتیجه می­رسانند.

 

بسپار – با توجه به اينکه قوانين زيست محيطي در ايران سختگيرانه نيست، اقبال به آب­ پايه­ ها چه طور بوده است؟

تهرانی: مزاياي رنگ­هاي آب‌پایه مانند کاهش بو در حين کار، سهولت کاربرد و کاهش خطر آتشگيري در کنار قوانین زیست محیطی وضع شده در کشور، سبب افزايش تمايل کاربران به سمت این رزين­ها شده است. علاوه بر اين، رزين­هاي پايه آب بر روي انواع سطوح از جمله مصالح ساختماني، فلز، شيشه و چوب قابل اعمال هستند و تقاضاي بازار در زمینه قابل توجه بوده است. چه بسا اينکه در آينده نزديک قوانين زيست محيطي سخت‌گيرانه ­تري در ايران وضع شود و در نتیجه مصرف­ کنندگان به این نوع محصولات توجه بیش‌تری نمایند.

 

بسپار- در چه مورادي از نظر فني امکان استفاده از آب پايه ها احتمالا وجود ندارد؟

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این مقاله ی کاربردی را می توانید در شماره 169ام ویژه نامه پوشرنگ گروه مجلات بسپار، شهریور ماه بخوانید.

(در صورت تمایل برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک با شماره های 77523553-77533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا