اخبار

گفت و گو با شعیب زمانی، شرکت پرهیز کالامهر: همه چسب ها برای صنعت ساختمان

بسپار/ ایران پلیمر رویکرد این شماره ماهنامه بسپار معطوف به نقش پلیمرها در ساختمان است. با توجه به این موضوع با یکی دیگر از شرکت­هایی که در این زمنیه فعالیت می­کند، به عنوان واردکننده­ ی محصولاتی که مشابه و تولید داخلی ندارند، گفت و گو کردیم. شرکت پرهیز کالا مهر با حدود 40 سال سابقه در واردات انواع چسب از اروپا، چین و ترکیه است. شعیب زمانی، مدیر بخش بازریابی شرکت ما را در این گفت ­وگو  همراهی کرد.

 

زمانی: با دو برند زتکس و آکفیس همکاری داریم و نمایندگی انحصاری این دو شرکت در کشور هستیم. بیش از 10 سال است که محصولات برند آکفیس که یکی از برندهای خوشنام ترک است را وارد می­کنیم. چسب­های ساختمانی MDF KIT یا چسب 1-2-3 (ژل سیانوآکریلات و اکتیوات) برند آکفیس را در حجم بسیار بالا توزیع و نیاز کشور را تامین می­کنیم. همچنین انواع اسپری فوم­ها، چسب­های فشاری، چسب چوب و … را در سبد کالایی خود داریم.

دو سال پیش پس از اینکه تحریم­ها برداشته­ شدند، سعی کردیم از دانشی که بهره ­مند بودیم جهت پیشرو بودن استفاده کنیم، در بخش تحقیق و توسعه اقداماتی را انجام دادیم و با شرکت­های بسیاری در دنیا مکاتبه داشتیم.  

رشته تحصیلی بنده با چسب مرتبط است و به همین دلیل تلاش کردیم محصولاتی را به سبد کالایی کشور بی­افزاییم که جزو نیازهای کشور و محصولات پیشرو در دنیا بودند. تلاش خودم و مدیریت مجموعه نیز چنین بوده تا نوآوری صورت گیرد و محصولاتی وارد کشور شوند که لیدر بازار باشند و نیاز مصرف­ کننده را برطرف کنند. نه اینکه یک چسب به صورت عمومی برای تمامی کاربردها مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل با کمپانی بین­ المللی زتکس هلند که دارای 5 کارخانه در کشورهای هلند، انگلستان و … است وارد همکاری شدیم و قریب به 200 محصول را وارد کشور کردیم. یکی از محصولاتی که در صنعت ساخت و ساز در ایران بسیار جذاب بود اسپری­­ های فوم ملات است.  

 

بسپار- مزایای استفاده از اسپری فوم ملات چیست؟

زمانی: به دلیل شرایط اقلیمی حاکم بر کشور و بحران آب ساخت ملات بسیار پردردسر و زمانبر است علاوه بر آن به آب احتیاج دارد که در صورت استفاده از اسپری­های فوم ملات این مقدار آب می­تواند به مصارف دیگری اختصاص داده شود. هر یک از این اسپری ­های فوم حدود 70 متر طول را جوابگو است. نرم ­افزاری را طراحی کردیم که ارزان­تر بودن آن را به نسبت سیمان محاسبه می­کند (هزینه­ های حمل و نقل،کارگر و…). اسپری فوم ملات برای ایران محصول جدیدی محسوب می­شود وگرنه در محل­ هایی مانند هتل هیلتون لندن، فرودگاه ترکیه و … این محصول به کار گرفته شده ­است.

با استفاده از این محصول می­توانید انواع بلوک­ها مانند AAC، بلوک پرلکس، بلوک هبلکس، انواع آجرهای سبک و سفال­ را به راحتی و با استحکام چند برابر سیمان بر روی سطوح بچسبانید و دیوارچینی انجام دهید. همانطور که پیشتر گفتم با توجه به تحصیل در این زمینه و با همکاری تیم بازاریابی شرکت کالامهر طی تحقیقاتی که انجام داده­ایم، آزمایشاتی را طراحی و با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همکاری کردیم و توانسته ­ایم گواهی­نامه مرکز تحقیقات مسکن را برای استفاده از این محصول در صنعت ساختمان اخذ کنیم. البته این گواهی را نه تنها برای این محصول بلکه برای محصولات ضدحریق نیز کسب کردیم. اکنون حدود 5 نوع محصول ضدحریق در بخش ساختمان داریم که می­تواند کارایی بسیاری اعم از جلوگیری از انتقال آتش،حریق در نما، انتقال از اتاق به دیگر بخش­ها از طریق داکت و کانال و… داشته ­باشد.

 

بسپار- آیا محصولاتی که وارد می­کنید نمونه داخلی دارند؟

زمانی: درست است که واردکننده هستیم ولی سعی کرده ­ایم محصولاتی را وارد کنیم که در دنیا نوین باشد و مشابه نداشته ­باشد. برای اولین بار در ایران  MSپلیمرها را در بیش از 8 مدل (جهت نمای ساختمان، و…) وارد کردیم. امکان دارد قبلا شرکتی نمونه این محصول را وارد کرده ­باشد اما نه با این تنوع. این محصولات فروش بسیار خوبی داشته و همچنین آینده درخشانی خواهد داشت به این دلیل که دوستدار محیط ­زیست و فاقد حلال است و به لایه ازن آسیب نمی­رساند و بسیاری از مواد دیگر که اکنون ممکن است برای کشور ما دغدغه نباشد ولی مطمئنا در آینده مواردی هستند که ما پیش قدم شدیم، زحمت کشیدیم و بی­ مهری آن را متحمل شدیم.

ما انرژی گذاشتیم به این دلیل که این شرکت از نیروهای جوانی تشکیل شده که می­خواهند لیدر بازار برای محصولات چسب باشند. مطمئن باشید این نوآوری­ متوقف نخواهدشد و به زودی در صنعت پوشش­های ساختمانی اقداماتی بسیاری در بخش پلی الها و انواع کفپوش­های جدید ساختمانی انجام خواهیم داد.

بیش از 50 محصول در زمینه صنعت ساختمان در سبد کالایی خود داریم که جدیدترین آن­ها اسپری­ فوم ملات و MS پلیمر­ها هستند. از MS پلیمر­ها در برخی از برج­های تهران استفاده شده ­است. اکثر محصولات ما بخصوص محصولاتی که از اروپا وارد می کنیم، نمونه داخلی ندارند.  

 

بسپار- شرایط اقتصاد، ممنوعیت واردات و تحریم­ها چه تاثیری بر روی کار شما گذاشته­ یا پیش بینی می کنید بگذارد؟

زمانی: قطعا تحریم­ها بدون تاثیر نبودند و ما نیز دچار چالش­هایی شده­ایم. سالهاست در صنعت چسب فعالیت می­کنیم، قطعا شرکت، سرمایه ­گذاری­ها و ضررهای این محصول را تحمل کرده­است. اما فقط در صنعت چسب فعالیت می کنیم در نتیجه شرایط بازار هر طور که باشد خود را با آن وفق می­دهیم.  اما متاسفانه این مممنوعیت­ها خلل ­هایی را در بخش گمرک ایجاد کرده و گروه ­بندی محصولات مشخص نشده ­است و ما را با مشکلاتی مواجه کرده ­است. اما فعالیت می­کنیم و افتخار داریم در حالی که بسیاری محصولات خود را با سیاست قطره چکانی وارد بازار کردند ما در این شرایط بیشترین حجم محصولات  را وارد بازار کردیم، در حال توزیع هستیم تا مشتریان و مصرف­­ کنندگان دچار مشکل نشوند.

 

بسپار- آیا با شرکت های همکار به دلیل تحریم­ های اخیر به مشکل برنخوردید؟

زمانی: خیر. چرا که قبل از آغاز تحریم ­ها با شرکت­هایی که هلدینگ بین ­المللی هستند قرارداد داشتیم و زیرمجموعه­ ی شرکت­های آمریکایی نیستند. به همین دلیل برای کار کردن در ایران مشکلی ندارند. البته پس از تحریم آمریکا، جلسه­ هایی با شرکت های مادر برگزار شد و خوشبختانه آنها همچنان راغب به ادامه­ ی فعالیت هستند. چرا که به جرات می ­توانم بگویم یکی از قوی­ترین شرکت­های این حوزه در بخش توزیع هستیم.

شاید تولید­کننده نباشیم و سابقه ­ای هم در آن نداریم اما در بخش توزیع محصول و شبکه گسترده­ ی فروش، یکی از بهترین­ها هستیم.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 191ام ماهنامه بسپار که در نیمه مردادماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا