اخبار

گفت و گو با دکتر سعید رستگار، مدیرعامل شرکت رادسیس پوشش، برگزیده جشنواره صنعت چاپ: نورفرآوری، تخصص ماست

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در روز 28 شهریورماه 1396 در تالار وحدت برگزار گردید.

اقدام جدیدی که در این دوره از جشنواره صورت گرفته بود همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. به این ترتیب که وزارت صنعت کارآفرینان و صنعتگران نمونه را در روز جشنواره معرفی کرد.

در این راستا از دکتر سعید رستگار مدیر شرکت رادسیس پوشش که یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش است، به عنوان نوآور برتر هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران تجلیل به عمل آمد.

رادسیس پوشش شرکتی خصوصی است که در سال ۱۳۸۹ رسماً به ثبت رسید. هدف این شرکت توسعه فناوری یووی در ایران و خاور میانه است. 

جزییات کسب این جایزه و نتایج احتمالی آن را برای رادسیس پوشش از مدیرعامل این شرکت جویا شدیم.

 

بسپار- ضمن عرض تبریک جهت کسب مقام نوآور برتر در هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، به عنوان یک شرکت دانش بنیان طی چه فرایندی به این عنوان برگزیده شدید؟

رستگار: ابتدا توضیحاتی درمورد شرکت دانش بنیان رادسیس پوشش ارائه می­دهم. در حال حاضر نورفرآوری زمینه تخصصی شرکت ما است. ما به بررسی و تولید محصولات تجاری ناشی از برهم کنش نور و ماده می­پردازیم. همانطور که نور می­تواند UV یا مرئی یا حتی فروسرخ باشد، به تبع آن محصولات مذکور هم به صورت سنتی می­توانند شامل ورنی ها، مرکب ها، چسب ها، ماستیک ها و پوشش های UV باشند. در تولیدات جدیدتر، این محصولات شامل فوتوپلیمرهای مایع و جامد، فوتورزیست ها و دیگر محصولاتی هستند که مورد فراورش نوری قرار می­گیرند.

در هفدهمین جشنواره چاپ، در بخش افراد یا شرکتهای نوآور و در کنار تجلیل از پیشکسوتان و کارآفرینان این صنعت، رادسیس پوشش رزومه ای را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرد و پس از بررسی توسط هیات داوران این افتخار را یافتیم تا به عنوان شرکت نوآور و خلاق امسال انتخاب شویم.

 

بسپار- لطفا درباره ی محصولی که مسبب کسب این جایزه برای رادسیس پوشش شد توضیح دهید.

رستگار: رادسیس پوشش در حال حاضر بیش‌از ۲۰ محصول از خانواده ی UV برای صنعت چاپ کشور تولید می­کند که زمانی تولید بسیاری از آن ها در داخل کشور قابل تصور نبود. این‌ محصولات در فرایندهای چاپ فلکسو، افست، سیلک اسکرین و لترپرس استفاده می­شوند. محصولات بسیار خاص با کاربردهای ویژه از جمله مرکب ها و پوشش های ابرآبدوست و ابرآبگریز از جمله محصولات تخصصی تولید شده توسط رادسیس برای صنعت چاپ کشور هستند. انواع چسب های کولدفویل یا طلاکوب سرد برای روش های مختلف چاپ و مرکب های UV اسکرچ برای چاپ فلکسو و سیلک اسکرین هم توسط این شرکت تولید می شوند. مرکبهایUV فلکسو، UV افست خشک،  UVسیلک اسکرین و UV لترپرس و  گونه های متعددی از ورنیهای UV برای کاربریهای بسیار‌ متنوع در رادسیس پوشش توسعه و تجاری شده اند. اما شاید محصولی که باعث انتخاب ما در این بخش از جشنواره شد، فوتوپلیمرهای چاپ سه بعدی بود. این مواد در پرینترهای سه بعدی از نوع DLP و SLA مورد استفاده قرار می­گیرند و با استفاده از آن ها می­توان قطعات سه بعدی با دقت بسیار بالا ساخت. ما در حال حاضر با بسیاری از سازندگان داخلی پرینترها برای تولید محصولات مورد نیاز همکاری می کنیم و امروز به دانش فنی تولید بیش از ۱۰ گونه از این فوتوپلیمرها دسترسی پیدا کرده ایم و البته حجم وسیعی از کار تحقیق و توسعه شرکت هم به این زمینه اختصاص پیدا کرده است.

 

بسپار- این جشنواره از  یکی از معتبرترین رویداد های صنعت چاپ ایران است و سالهاست برگزار می شود. نتایج بعدی دریافت این جایزه برای شما چه می تواند باشد؟

رستگار: فکر می کنم انتخاب رادسیس به عنوان شرکت نوآور به جلب اعتماد مشتریان بالقوه به این شرکت کمک خواهد کرد. تمامی دوستان از اساتید محترم دانشگاهی تا همکاران صنعتی به ما لطف داشته و این افتخار را به ما تبریک گفته اند که از همین تریبون از همگی آن ها تشکر می­کنم.  یکی از مهمترین موانع موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان عدم اعتماد مشتریان به دانش داخلی است. البته در بسیاری موارد منطقی است اما خوشبختانه رادسیس پوشش توانسته است در زمینه هایی که مورد اعتماد بود پیشرفت خوبی داشته باشد و در نهایت، هم ما و هم مشتریان از مزایای این همکاری بهره مند شدیم. فکر می­کنم بعد از این انتخاب افراد بیشتری در صنعت چاپ رادسیس پوشش را شناخته اند و امیدوارم که با اعتماد آن ها بتوانیم در زمینه های تخصصی  نیاز کشور به محصولات وارداتی را برطرف کنیم. فکر میکنم بهترین پاسخ به اعتماد مشتری این است که ثابت کنیم انتخاب ما انتخاب اشتباهی نبوده است.

 

بسپار- محصولات تولیدی رادسیس دانش بنیان هستند. در آینده چه شاخه هایی را دنبال خواهید کرد؟

رستگار: 

(ادامه دارد…) 



متن کامل این مصاحب را در شماره 182ام دوماهنامه پوشرنگ که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا