اخبار

گفت و گو با جمشید اسدپور، موسس و مدیرعامل جهان شیمی: 80 درصد تولیدات خود را به بازارهای منطقه صادر می کنیم

 بسپار/ ایران پلیمر جمشید اسدپور، متولد 1356 و دانش آموخته کارشناسی مکانیک و کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی و همچنین کارشناسی ارشد  MBA از دانشگاه تهران است. وی با 20 سال سابقه حضور فعال در صنایع شیمیایی استان فارس فعالیت خود را با تأسیس شرکت جهان شیمی آغاز کرد. شرکت جهان شیمی بسپار در سال 1379 در شهرک بزرگ صنعتی شیراز با هدف تولید انواع رزین‌‌های صنعتی از قبیل رزین‌های آلکیدی با درایرهای کلسیم، سرب و کبالت و رزین‌های مرتبط با صنایع رنگ، چسب و مرکب، در جهت تامین نیاز واحدهای تابعه در داخل و خارج از کشور احداث شده است. این واحد علاوه بر تامین نیاز صنایع مختلف داخل، بخشی از تولیدات خود را نیز به کشورهای دیگر صادر می کند. وی از اعضای هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان رنگ بوده و در قالب تشکلی نیز فعالیت هایی داشته است.

 

اسدپور: کیفیت و خدمات پس از فروش، دو هدف اساسی شرکت جهان شیمی بسپار برای جلب رضایت تمامی مصرف کنندگان بوده و بر آن هستیم تا با تلاش و تحقیق مستمر پرسنل متخصص، کیفیت را بالاتر برده و قیمت مناسب‌ و سرویس رضایت بخش‌تر ارایه کنیم. شرکت جهان شیمی بسپار، جمله “کیفیت، فرآیندی است که پایان ندارد” را به عنوان شعار خود برگزیده و انشاء الله روز به روز در جهت بالا بردن کیفیت محصولات جدید و تخصصی حرکت می کنیم. به امید آن که هر ایرانی، مصرف کالای خارجی را کنار گذاشته و به تولیدات داخل اطمینان کند.

آزمایشگاه بسپار فرآیند پارس جهت کنترل کیفی محصولات، طرح‌های تحقیقاتی و همچنین خدمات رسانی به مجموعه‌هایی که در زمینه پلیمر فعالیت دارند، را تأسیس کرده ایم.

در سال 1396 هم مجموعه پرسیا زرین آبنوس، به عنوان طرح توسعه‌ای جهان شیمی بسپار  با تکنولوژی اروپایی و ظرفیت بسیار خوب به بهره‌برداری رسید.

 

بسپار- آقای مهندس اسدپور، صنعت رزین و افزودنی در مسیر به روز شدن با چه چالشهایی روبروست؟

اسدپور: رزین را می‌توان یکی از پرمصرف ترین موادی نام برد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صنعت در حال حاضر از نظر دانش فنی و فرمولاسیون‌های جدید، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. اما متاسفانه چالش‌های زیادی در مقابل این صنعت وجود دارد که نوسانات شدید قیمت ارز و عدم تامین مواد اولیه در داخل یا خارج از کشور، عدم حمایت دولت و تبیین سیاست‌های حمایتی در مقابل تولید کنندگان از چالش های موجود و آتی آن است.

 

بسپار- با توجه به محدود شدن دسترسی به اقلام وارداتی خصوصا برخی از مواد اولیه صنعت رزین و افزودنی، آیا شرکت شما  برای بومی سازی این گروه از مواد برنامه ای دارد؟

اسدپور: با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها، شرکت جهان بسپار سعی بر استفاده از شرایط موجود و تبدیل آن به فرصت داشته و با تعامل با شرکت‌هایی که توانایی تأمین مواد اولیه مشابه نمونه‌های وارداتی دارند، اقدام به جایگزینی بعضی از مواد با تولیدات داخل کرده و در دراز مدت سعی بر تأمین تمام مواد از داخل کشور دارد.

 

بسپار- شرکت شما چه میزان در تحقیق و توسعه و گسترش محصول موفق بوده؟ و اصولا ماموریت آن چیست؟

اسدپور: طراحی و توسعه محصولات یکی از عوامل بسیار مهم در بقا و ادامه کار شرکت‌های تولیدی است. این شرکت دارای یک واحد تحقیقاتی قوی مبتی بر طراحی و تولید و بازاریابی محصولات جدید است که با اتکا بر مهارت‌ و تخصص پرسنل خود، توانسته محصولات جدیدی جهت مصرف در داخل و خارج کشور طراحی و تولید نماید.

تیم تحقیق  و توسعه، تاثیر مستقیم  بر نوآوری، افزایش بهره‌وری، افزایش کیفیت محصولات، توسعه بازار و دیگر عواملی که در افزایش توان رقابتی سازمان موثر است، را دارد. در واقع تیم تحقیق و توسعه، قلب شرکت است و در این راستا اهدافی در مجموعه ما برای آن در نظر گرفته شده است. شامل این موارد:

تولید محصول یا محصولاتی جدید با توجه به نیاز بازار و ارتقای محصولات قبلی

تولید دانش نوین به منظور توسعه محصولات

کشف فرصتها و نیاز بازار

پاسخ سریع به نیازها و در خواست مشتریان

کاهش ضایعات تولید و یافتن راهکارهای کاهش هزینه‌ها

در سالهای اخیر -با استفاده از تخصص پرسنل شرکت و پویایی این واحد- موفقیتهای خوبی در این خصوص  کسب کرده‌‌ و در حال اجرای طرح توسعه هستیم.

 

بسپار- تولید کننده های زیادی در کشور، در حوزه ی انواع رزین‌های صنعتی مرتبط با صنایع رنگ، چسب، مرکب و سایر صنایع فعال اند. نوآوری های این حوزه و مرز دانش آن در دنیا کجاست؟

اسدپور: ترکیب سه عامل مهم “دانش، تجربه و امکانات تحقیقاتی در واحد R&D” موجب شده تا شرکت جهان شیمی بسپار همراه با نوآوری و تولید محصولات جدید در عرصه رزین‌سازی، به عنوان یک واحد فعال و پیشتاز مطرح باشد. تلاش کارشناسان واحد تحقیق و توسعه این شرکت با بهره گیری از دانش روز دنیا و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی در جهت تولید محصولات مورد نیاز صنایع رنگسازی کشور است که ضمن ارتقا و تضمین کیفیت این محصولات، در سطح استانداردهای بین المللی زمینه صادرات را نیز فراهم آورده است.

بسپار- صادرات محصولات شما بیشتر به چه کشور های است؟ در این حوزه چه مشکلاتی احتمالی وجود د ارد؟

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 206 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در اوایل آذرماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا