اخبار

گفت و گوی بسپار با امیرحسین اسدالله زاده، مدیرعامل شرکت بهسازپلیمر آریاپدیده: تامین مواد اولیه چالش جدی تولیدکنندگان است

بسپار / ایران پلیمر امیرحسین اسدالله زاده، مدیرعامل شرکت بهسازپلیمر آریاپدیده است. این شرکت در سال 1380 تاسیس و به گفته مدیرعامل آن، با دیدگاه تحقق اهداف کیفیت و رضایت مشتری در زمینه ی تولید انواع گرانول PVC با گرید های صنعتی و بهداشتی شروع به تولید کرده است. همچنین با دارا بودن خطوط تولید اکستروژن، انواع مقاطع اکسترودری مانند زه درب، نوار های لبه MDF، انواع شیلنگ ها و تیوب ها را تولید می کند که در صنایع دامپروری، سیم و کابل، ساختمان و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

اسدالله زاده: از اوایل سال 1394 در اندیشه ی توسعه ی زیر ساخت و محصولات شرکت برآمدیم و با ساخت یک سالن مجزا بر اساس الزامات GMP، و نیز واردات خط تولید تخصصی گام در مسیر دریافت مجوز و تولید گرانول های PVC با گرید پزشکی گذاشتیم. در این راه موفق به دریافت و استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO13485:2016 و نیز پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت شده ایم.

بسپار- آقای اسدالله زاده، از اواخر بهمن ماه کشور متاثر از بحران جهانی شیوع ویروس Covid-19 مقابله با آن را به شکل قرنطینه پلکانی و مرحله ای آغاز کرد …. صنعت کشور جز آنهایی که در خدمت مستقیم تولیدات بخش سلامت بودند عملا تعطیل شدند و این تعطیلی چند ماه ادامه پیدا کرد. شما از ابتدا تا امروز در برابر این بحران چه استراتژی داشته اید؟ برای مدیریت و بقای واحد خود چه تدابیری داشته اید؟
اسدالله زاده: استراتژی شرکت ما که در سال 1395 بنا نهاده شده بود (یعنی تولید گرانول PVC با گرید پزشکی) در بحبوحه ی شیوع کرونا ویروس، پرچم دار تولیدات این شرکت بود، چون تقاضا برای تولید ماسک اکسیژن و لوله های رابط آن زیاد شده بود لذا شرکت تا روزهای پایانی سال 1398 در حال تولید گرانول برای مصرف شرکت های تولیدکننده ی ملزومات یکبار مصرف پزشکی بود.
جهت مدیریت و بقای واحد خود هم برنامه هایی برای افزایش تعداد مشتریان در حوزه ی پزشکی و بالا بردن تیراژ تولید نهادینه کرده ایم.

بسپار- با توجه به بازگشت تحریم ها و محدودیت های وارداتی، آیا داخلی سازی مواد اولیه مورد نیاز مشتریان، در برنامه شرکت شما بوده است؟
اسدالله زاده: با توجه به اینکه محصول ما برای مشتریان، مواد اولیه ی خط تولید به حساب می آید و با توجه به حساسیت بالای ملزومات پزشکی یکبارمصرف و ارتباط مستقیم آن با حوزه سلامت جامعه و بیماران و نیز عدم تامین مطلق گرانول مناسب با کیفیت بالا در کشور، شرایط مناسبی است تا این شرکت با بومی سازی گرانول با کیفیت جهت تولید ملزومات پزشکی یکبار مصرف، گام موثری در عدم خروج ارز از کشور و نیز بومی سازی آن بردارد.

بسپار- امسال را برای صنعت پلیمر نسبت به سال گذشته در خصوص سرمایه گزاری و توسعه سال بهتری پیش بینی می کنید یا سال بدتری؟ چرا؟
اسدالله زاده: به این پرسش شما می توان پاسخی نسبی داد، چون با توجه به تحریم ها و نیز فشارهای اقتصادی موجود در جامعه بویژه صنعت پلیمر شرایط برای تولید داخل کمی محیا شده است ولی با توجه به عدم تدبیر و توانایی دولت در اداره ی امور مربوط به صنایع خرد و کوچک، تامین برخی از مواد اولیه در مواردی دچار مشکل می شود که این موضوع شرکت ها را دچار مشکلات پیش بینی نشده می کند.

بسپار- اصولا در سه سال اخیر چالش ها و بحران های تولید انواع آمیزه های پلیمری چه بوده است؟
اسدالله زاده: عدم ثبات ارز، نفوذ برخی از افراد ذینفع در سازمان های دولتی و نوسانات قیمت مواد اولیه پلیمری و عدم عرضه مناسب مواد در بورس و رقابت های نامناسب جهت خرید در آن و نیز ورود برخی از کارخانه های تولید آمیزه های پلیمری در صنعت تولید گرانول بدون داشتن مجوزهای مربوطه.

بسپار- چه برنامه های مشخصی برای آینده دارید؟
اسدالله زاده: با توجه به نیاز کشور به گرانول مدیکال گرید، به یاری خدا مهمترین برنامه ی این شرکت بر اساس پلن ها و اهداف تعیین شده، افزایش سهم بازار داخلی و نیز ورود در عرصه های دیگر حوزه ی پزشکی بهداشتی خواهد بود.

بسپار- آیا برای عرضه مواداولیه در بازارهای منطقه و صادراتی برنامه ای داشته و دارید؟
اسدالله زاده: بله بخشی از محصولات تولیدی بهسازپلیمر به کشورهای همسایه از طریق واسطه خریداری و صادر می شود.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۳ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا