اخبار

گفت و گو با ابراهیم معین فر، صنایع پلاستیک پاسارگاد: مزایای ظروف PET، تضمین کننده ی آینده ی این صنعت است

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، امروزه با جهانی شدن اقتصاد و عرضه کالاهای با کیفیت و استاندارد های جهانی، بیش از بیش نیاز به ارائه محصولات در بسته بندی مناسب و با طراحی منحصر به فرد احساس می­شود.

ظروف PET به عنوان یکی از بهترین ظروف برای بسته بندی محصولات در صنایع بسته بندی جایگاه ویژه دارند. از جمله مزایای آن ها می­توان به شفافیت کریستالی، جلوگیری از تغییر طعم محصول، استحکام بالا، مقاومت مناسب در برابر ترکیبات شیمیایی، نفوذ پذیری پایین، سبکی، قابلیت طراحی در شکل ها و رنگ های متنوع، بازیافت و … اشاره کرد.

گروه تولیدی پاسارگاد یکی از اختصاصی ترین مراکز تولید ظروف جار در ایران است که سایر خدمات مربوط به فرآیند تولید ظروف PET از جمله ارائه ماشین آلات تولید  این ظروف و دستگاه های جانبی، ساخت قالب و نصب و راه اندازی خطوط تولید ظروف PET را دستور کار خود دارد.

ابراهیم معین فر مدیر عامل این مجموعهT کارشناس حسابداری از سال 1383  تا کنون در صنعت پلاستیک فعالیت می­کند.

 

معین فر: من در سال 1383 شرکت صنعتی پاسارگاد را راه اندازی کردم  و با توجه به نیاز بازار مصرف، تمرکز خود را بر تولید پریفورم و بطری و ظروف جار و PET معطوف کردیم. اکنون به عنوان یکی از اختصاصی ترین مراکز تولید ظروف جار در ایران به فعالیت مشغول هستیم.

 

بسپار- چند خط تولید و با چه ظرفیت روزانه ای در اختیار دارید؟

معین فر: گروه تولیدی پاسارگاد دارای هفت خط تولید بطری PET و سه خط ماشین تزریق است. ظرفیت تولید روزانه به طور تقریبی بین 30 الی 40 هزار عدد بطری و ظروف جار – از 60 سی سی  الی 10 لیتر – در اندازه ها و دهانه های مختلف است.

 

بسپار- آیا ماشین آلات شما وارداتی است؟ از چه کشور هایی؟

معین فر: عمده ماشین آلات و قالب های پریفورم وارداتی بوده و ساخت کشور چین است. اما در زمینه طراحی و ساخت قالب های درب و و ظروف و بطری از ماشین آلات داخلی استفاده می­کنیم.

 

بسپار- مواد اولیه خود را از چه شرکت هایی تامین می کنید؟

معین فر: مواد اولیه را معمولا از شرکت های توزیع مواد و یا از دوستان فعال در بازار تهیه می­کنیم.

 

بسپار- آیا مواد اولیه استفاده شده در ظروف تولیدی شما فود گرید هستند؟ از پتروشیمی های ایرانی تهیه می شوند؟

معین فر: بله. کلیه مواد مصرفی ما گرید بطری دارند و از پتروشیمی های داخلی تهیه می­شوند.

 

بسپار- در کنار تولید ظروف، کار نصب و راه اندازی ماشین آلات را هم انجام می دهید، همینطور است؟

معین فر: بله، دقیقا. گروه پاسارگار به غیر از کار تولید در زمینه ی آموزش، نصب و راه اندازی خطوط تولید بطری فعالیت دیگری ندارد.

 

بسپار- ظروف تولیدی شما در چه صنایعی کاربرد دارند؟ آیا شرایط نگهداری  خاصی دارند؟

معین فر: اغلب تولیدات ما در صنایع غذایی، لبنی، آرایشی، بهداشتی، رنگ و رزین کاربرد دارند. ظروف PET باید به دور از نور مستقیم خورشید باشند و تا دمای 40 الی 50 درجه نسبت به گرما مقاوم هستند.

 

بسپار- آیا درب های این ظروف در صنایع پلاستیک پاسارگارد تولید می شود؟

معیین فر: بله اغلب درب های ظروف جار در داخل شرکت تولید می­شود.

 

بسپار- آینده ی این صنعت را در بازار داخلی چگونه ارزیابی می کنید؟

معین فر: با توجه به نگاه ویژه ی خریداران به بسته بندی محصولات، ظروف PET با در بر داشتن خصوصیاتی چون استحکام بالا، شفاف بودن، سبکی وزن و تنوع در طراحی و شکل و رنگ، از جایگاه ویژه ای در زمینه بسته بندی برخوردار است و می­توان به بازار آن خوشبین بود.

 

بسپار- برنامه های آینده و طرح  توسعه شما چیست؟

معین فر: در آینده ی نزدیک ساخت انواع قالب و انجام دادن تولیدات با دستگاه های تمام اتوماتیک، بالا بردن تیراژ و کاهش قیمت نهایی را در دستور کار داریم.

 

 

 

(ادامه دارد…) 

متن کامل این مصاحبه را در شماره 183ام  ماهنامه  بسپار که در آذر ماه منتشر شده است بخوانید. 


در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا