اخبار

گفت و گوی بسپار با پژمان قنبری، مدیر فروش ساپل/ آیا در دوره های آتی نمایشگاه 5P اربیل عراق شرکت کنیم یا نه؟

بسپار/ ایران پلیمر پژمان قنبری مدیر فروش شرکت ساپل یکی از غرفه گذاران نمایشگاه 5P (پلاستیک، پتروشیمی، چاپ، بسته بندی و کاغذ) در اربیل عراق بود. وی پس از بازگشت از نمایشگاه نظرات خود را برای علاقه مندان به بازار صادارتی عراق اینگونه با خبرنگار بسپار در میان گذاشت:

 

انتظارات ما در رابطه با نحوه ی برگزاری نمایشگاه برآورده نشد و تبلیغات انجام شده خلاف واقع بود. عملکرد ضعیفی را از طرف نماینده برگزار کننده نمایشگاه در ایران شاهد بودیم که به هیچ وجه خدمات قابل قبولی را در زمینه ی سازمان دهی و جلسات B2B و همچنین تبلیغات ارایه ندادند.

بازدیدکنندگان خاصی در این نمایشگاه حاضر نبودند و بیشتر از خود شهر اربیل عراق و تعداد انگشت شماری نیز از سلیمانیه و بغداد بودند.

کشور هایی که بنا بود در این نمایشگاه به عنوان غرفه گذار حاضر باشند نیز به این نمایشگاه نیامدند. به عنوان مثال قرار بود نمایندگانی از شرکت های عربستان، امارات و چین در این نمایشگاه حاضر باشند که این اتفاق نیافتاد و فقط یک شرکت مصری و چند شرکت ترک به عنوان شرکت های بین المللی حضور داشتند.

بیشتر قرار دادهایی که ما در ساپل در نمایشگاه، منعقد کردیم نتیجه ی تلاش و فعالیت های انجام شده توسط خود شرکت بود که آن هم به واسطه ی شناخت، سابقه و آشنایی ما از بازار و هدف گذاری های ما در این رابطه شکل گرفت. به طور کلی تمام حضار غرفه دار در این نمایشگاه انتطار بیشتر از آن داشتند. ما هیچ سرویس در این نمایشگاه  دریافت نکردیم و ملزوماتی که برای این نمایشگاه هماهنگ کرده بودیم هم متاسفانه در اختیار ما قرار نگرفت.

البته با تمام این شرایط ما موفق به عقد قراردادهایی با طرف های ترک، عراقی و اماراتی شدیم که همان طور که پیشتر هم عرض کرده بودم نمایشگاه هیچ نقشی در این رابطه نداشت.

البته اگر بخواهیم این نمایشگاه را نسبت به نمایشگاه های اختصاصی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها مقایسه کنیم، این نمایشگاه سطح کیفی بالاتری داشت چرا که بازدید کنندگان آن متخصصین این صنعت بودند و بازدید کننده ی عام در این نمایشگاه حضور نداشت.

همچنین غرفه و فضاسازی این نمایشگاه به مراتب از نمونه های ایرانی بهتر بود. اما در مقایسه با نمایشگاه های شهر سلیمانیه و یا نمایشگاه هایی که شرکت بیوتی اسکای در ترکیه برگزار می کند به هیچ عنوان کیفیت قابل قبولی نداشت و من نمره ی ضعیفی به این نمایشگاه می دهم.

 

قنبری در پاسخ به این سوال که آیا حضور در ادوار آتی این نمایشگاه را به شرکت های ایرانی پیشنهاد می کند یا نه، می گوید: شهر اربیل عراق با وجود این که در حال حاضر تولیدات صنعتی چشم گیری  ندارد، آینده ی صنعتی بسیار خوبی خواهد داشت و فضای صنعتی خوبی در این شهر در حال شکل گیری است. با برگزاری چند نمایشگاه محدود نمی توان قضاوت کرد. چرا که فروش در این نمایشگاه ها به صورت صنعتی بوده که زمان بر است. باید برای بیشتر شناخته شدن این نمایشگاه منتظر ماند، در نتیجه فرصت خوبی برای سایر صنعت گران ایرانی در این نمایشگاه فراهم است تا دانش و خدمات خود  را در آن ارایه و سهمی از بازار را در این منطقه به دست آوردند.

امیدورام که نمایندگان شرکت های نمایشگاهی خارجی از این پس، از صحبت های خلاف واقع پرهیز کنند. متاسفانه در این نمایشگاه حتی نماینده ی شرکت Beauty Sky حضور نداشت تا ما مراتب اعتراض خود را نسبت به نمایشگاه به آن ها اعلام کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا