اخبار

گفت و گوی بسپار با مدیر فروش Eximco: کائوچوی سبز برای اولین بار در ایران

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، شرکت اکسیم کو حدود دوسال است که در زمینه تامین مواد اولیه­ی اروپایی با کارخانه ­های لاستیک سازی کار می­کند. البته این همکاری بیش از 15 سال است که ادامه دارد ولی دفتر ایران نداشتیم و از طریق دفتر بازرگانی در امارات و به صورت واردات فعالیت می­کردیم.

 به صورت کلی انواع کائوچوی مصنوعی و بوتیل، مواد پخت و مواد اولیه انواع کامپاندها، انواع شتاب دهنده و آنتی اکسیدان­ها و پایدار و تقویت کننده­ها را عرضه می­کنیم. با قطعه سازهایی که قطعات لاستیکی تولید می­کنند هم در حجم کمتر و محدود همکاری داریم.

ما نمایندگی شرکت سینتوس را داریم که تامین کننده­ ی مواد اولیه برندهای معروفی مانند کنتیننتال است و از لحاظ کیفی بالا ترین مواداولیه در سطح جهان و دارای همه ­ی تاییدیه­ های معتبر جهانی است. به این ترتیب کائوچوی سبز را وارد بازار کرده­ایم که به کاهش اثرات سوئی که لاستیک ها پس از مصرف بر جایی می گذارند کمک می­کند. تنها تامین کننده این مواد هستیم که نمایندگی رسمی و تاییدیه جهانی دارد. با یزد و آرتاویل هم صحبت هایی انجام شده تا به عنوان تامین­ کننده­ ی کائوچوی سبز با آن­ها همکاری داشته ­باشیم.

با توجه به ویژگی­های کائوچوی سبز، در برخی گریدها پس از مصرف در چرخه بازیافت عملکرد بهتری دارد که تناسب بیشتری با محیط زیست دارد و فرمولاسیون آن با محیط زیست سازگار تر است. از نظر من به هم خوردن قسمت­های این زنجیره بزرگترین مشکل این صنعت است چون فرایند طولانی برای رسیدن مواد اولیه به محصول نهایی صورت می­گیرد و از طرفی به عنوان تامین­ کننده­ ی مواد اولیه نرخ ارز و تاخیر در پرداخت و غیره مشکل ساز است. اما نهایت تلاش ما بر افزایش انعطاف پذیری است تا این زنجیره که سرمایه گذاری سنگینی برای آن شده و تعداد زیادی کارگر در آن مشغول هستند از هم نپاشد. همگی با کنار آمدن و کمک کردن به یکدیگر می­توانیم این زنجیره را قدرت بخشیم و این مجموعه را به صورت کل نگاه کنیم.


(ادامه دارد…) 

متن کامل این مصاحبه را در شماره 185ام  ماهنامه بسپار که در بهمن ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا