اخبار

گفت و گوی بسپار با مدیران نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین تهران در آستانه نمایشگاه: گرید نمایشگاه از B به A ارتقا پیدا کرده است

بسپار/ ایران پلیمر بانیان امید یک شرکت خانوادگی است که در طول نزدیک به دو دهه، همراه با قد کشیدن فرزندان مدیرانش، خود نیز قد کشیده است. اینکه ما در جایگاه یک رسانه منتقد باشیم چیزی از توجه و علاقه قلبی ما به مجموعه ای که همواره تلاش رو به رشد آن را رصد کرده ایم، کم نمی کند. هر چند معتقد باشیم با ظرافت های بیشتری در جلب مشارکت حداکثری زنجیره صنعت رنگ و رزین، می توانست بسیار بیش از امروز خود توسعه یافته باشد. چنانکه تعداد غرفه گذاران این نمایشگاه در فضای پسابرجامی از بیش از 700 غرفه گذار، در سال گذشته  به حدود 400 غرفه گذار و امسال به بیش از 200 غرفه گذار رسیده است. 

مهشید منفرد، مدیر پروژه ی نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین  و پوشش های صنعتی، می تواند ادعا کند که موهایش را در صنعت نمایشگاه داری سپید کرده است. البته امیدوارم نقشی در آن نداشته بوده باشم (هر چند شخصا روزشماری می کنم موهایم یک دست سپید شوند!/ سردبیر). وی و همسرش شهنام سپاسدار، رییس هیات مدیره ی شرکت بانیان امید در یک نشست خبری به سوالات بسپار در رابطه با این دوره از نمایشگاه پاسخ دادند:

 

بسپار- امسال شرایط ثبت نام در نمایشگاه به چه نحو بود و چه تغییراتی داشت؟

منفرد: قیمت غرفه سازی و زمین برای تولیدکنندگان داخلی افزایشی نداشته و یارانه ی زیادی به این بخش اختصاص داده شد تا تولیدکننده ی داخلی به میزان سال گذشته برای حضور در نمایشگاه هزینه کند.

برای خارجی ها نیز قیمت غرفه ها به صورت ارزی محاسبه می شد که از نظر ارزی به همان میزان پارسال است اما گرید نمایشگاه از B به A ارتقا پیدا کرده است. اولویت جانمایی در این نمایشگاه همواره متناسب با اولویت ثبت نام بوده و حدود 150 شرکت از همان سال گذشته با ما برای جانمایی در نمایشگاه صحبت کرده بودند.

 

بسپار- چه نمایشگاه هایی به طور هم زمان با این نمایشگاه برگزار خواهند شد؟ و چه تعداد شرکت کننده ی داخلی و خارجی در این دوره حضور دارند؟

منفرد: هم زمان نمایشگاه پوشاک و نساجی در بخش غربی نمایشگاه برگزار خواهد شد. نمایشگاه ما در بخش شرقی قرار دارد. در نمایشگاه سال گذشته حدود 400 شرکت کننده اعلام امادگی کرده بودند که تعداد زیادی از آن ها در فاصله ی کوتاهی مانده به نمایشگاه انصراف دادند (به دلیل شرایط اقتصادی وقت). اما امسال وضع به گونه ی دیگری است و در حال حاضر 90 درصد سالن های ما پر هستند (حدود یک ماه و نیم پیش از برگزاری). 15 شرکت خارجی و 220 شرکت داخلی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که شرکت های خارجی از چین، ایتالیا، فرانسه، اوکراین، عراق و ترکیه هستند.

 

سپاسدار: این را هم باید در نظر بگیریم که امکان دارد که در یک غرفه چند شرکت خارجی به صورت هم زمان حضور داشته باشند و همواره تعداد خارجی ها الزاما با تعداد غرفه ها یکی نیست. حتما هیات های تجاری خارجی هم در نمایشگاه خواهیم داشت. به طور کلی از نظر من امسال نمایشگاه پر رونق تری را شاهد خواهیم بود چرا که صادرات بسیار توجیه پذیر شده و متعاقب آن تولید نیز رشد داشته است.

 

بسپار- چه برنامه ها و تسهیلاتی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه در نظر گرفته شده است؟

منفرد: ما تلاش می کنیم تا شرکت کنندگان خود را برای نمایشگاه های خارجی اماده کنیم. کارگاه های ما نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود. این سمینار ها در سال گذشته با حضور اساتید برجسته ی داخلی و خارجی در چهار روز نمایشگاه برگزار شد و در تلاش هستیم این دوره با کیفیت بیشتر از سال گذشته برگزار شود. رویه ی حضور هیات های خارجی نیز همانند سال گذشته است. هیات هایی از کشورهای عراق، افغانستان و گرجستان خواهیم داشت. جلسات B2B و میزگردهای تخصصی خواهیم داشت و همچنین امسال از بهترین تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه نیز تقدیر خواهد شد.

امسال برنامه های ترویجی نیز در هنگام و همچنین قبل و بعد از نمایشگاه برگزار می شود که شامل 30 برنامه است. ما بعد از نمایشگاه به کشور ترکیه خواهیم رفت و برای شرکت های حاضر در نمایشگاه خود، تبلیغاتی را انجام خواهیم داد. همچنین در صورت تمایل شرکت ها می توانند با هزینه ی خودشان نمایندگانی را به ترکیه بفرستند. کتاب تحلیل بازار در پایان نمایشگاه رنگ و رزین هر سال بعد از نمایشگاه انتشار می یابد و منطبق با مستندات رسمی است. همچنین از خریداران بالقوه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده ایم و در مجموع در تلاش هستیم تا قراردادهای خوبی در طی نمایشگاه منعقد شود.

 

بسپار- چه پیشنهادی برای بهره برداری حداکثری مشارکت کنندگان نمایشگاه دارید؟

 

 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این مقاله را در شماره 206 دوماهنامه پوشرنگ که در پایان آبان ماه منتشر شده است، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا