اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با سعید سواحلی مقدم مدیرعامل و موسس شرکت ایده صنعت آتبین: عریض ترین خط ژئوممبران و بالاترین ظرفیت خط کامپاندر PVC را برای کشور تجهیز کردیم

بسپار / ایران پلیمر شرکت ایده صنعت آتبین با بیش از یک دهه تجربه در صنعت پلاستیک کشور، ارائه دهنده آخرین فناوریها و راهکارها در خصوص ماشین آلات و خطوط تولید صنعت پلاستیک و بسته بندی است. با توجه به طیف گسترده شرکای تجاری این شرکت از کمپانی های اروپایی و آسیایی، قادر به ارایه ماشین آلات فرآیندی مختلف از قبیل: اکستروژن، کامپاندینگ، تزریق پلاستیک، قالب گیری بادی، چاپ و اتوماسیون، سیستم های انتقال مواد، ماشین آلات جوش و اتصال پلاستیک و … می باشد. گفت و گوی زیر با سعید سواحلی مقدم، مدیر و موسس این مجموعه انجام شده است.

سواحلی مقدم: بیش از ۱۲ سال است که در زمینه مشاوره، واردات، فروش و خدمات پس از فروش ماشین آلات صنعت پلاستیک بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا فعالیت داریم و دارای نمایندگی‌های رسمی از کمپانی های پیشتاز آسیایی و اروپایی هستیم.

بسپار- محصولات تولیدی، ماشین آلات ساخته شده یا وارداتی و یا خدمات شما دقیقا در چه بخش هایی ارایه می شوند؟
سواحلی مقدم: ما به طور تخصصی در زمینه خطوط اکستروژن صنعت پلاستیک و به خصوص ماشین‌آلات کامپاندر و تولید مستربچ با استفاده از اکسترودرهای دوماردون هم سو گرد فعالیت داریم و متخصص هستیم، صد ها کارخانه را تجهیز کرده ایم. همچنین سایر خطوط اکستروژن ما از قبیل: انواع ورق های پلیمری برای تولید ظروف یکبار مصرف، خطوط تولید PVC فوم برد، پروفیل های PVC، انواع خطوط بازیافت PET و بازیافت PP و PE و خط تولید ملت بلون و ماسک سه لایه در کارخانجات متعددی فعال هستند و در این زمینه نیازهای بازار را تامین می کنیم.

بسپار- آیا در ایران پلاست امسال حضور دارید؟ (در صورت پاسخ بله یا خیر دلایل خود را بفرمایید) آیا برگزاری این نمایشگاه را در سال جاری مثبت ارزیابی می کنید یا معتقدید باید یک دوره تنفس داده می شد؟
سواحلی مقدم: در خصوص ایران پلاست، حدود ۱۰ سال است که در ایران پلاست شرکت داریم. این چند سال اخیر بسیار قوی حضور داشتیم و ماشین آلات جهت نمایش را هم اضافه کردیم. با شرکتهای تجاری از کشورهای اروپایی و چین حضور فعالی در نمایشگاه داشتیم.
امسال با توجه به نابسامانی‌ها و تعویق تاریخ آن و همچنین با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی به وجود آمده برنامه‌ای نداریم. چون عملا برای حضور در نمایشگاه هدفی وجود دارد که آن هم نتیجه گرفتن، ارتقا و بهینه سازی خدمات و تولیدات مشارکت کنندگان است و کیفیت خیلی مهم است. اگر قرار است تنها حضور داشته باشیم آن هم در حالتی که خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، به نظرم شرکت کردن در نمایشگاه امسال به صلاح نیست و اگر با این شرایط نمایشگاه هم تشکیل شود به صورت حضوری، به نظر من هدف اصلی آن کمک و ارتقای محصولات و خدمات شرکت کنندگان نخواهد بود، بلکه تامین منافع برگزارکنندگان است که به هر قیمتی که شده می خواهند نمایشگاه را برگزار و جیب خود را پر کنند.
نمایشگاه های بزرگ و با کیفیت که در کشورهای اروپایی برگزار می شوند معمولاً دو یا سه سال یکبار هستند که دلیل آن ارتقای کیفیت است. امسال هم با توجه به شرایط موجود مثل کرونا و اقتصاد کشور و همچنین تحریم ها به نظرم اگر نمایشگاه برگزار نشود بهتر خواهد بود.

بسپار- شرایط اقتصادی فعلی کشور (شامل تحریم ها و محدودیت های ارزی و همه گیری ویروس کووید 19 و …) چه اثرات کوتاه و بلند مدتی روی کسب و کار شما داشته است؟ چگونه آن را مدیریت کرده اید؟
سواحلی مقدم: قطعاً وجود کرونا تحریم ها و مشکلاتی که در زمینه واردات و صادرات وجود دارد، قاعدتاً شرایط را برای کار کردن سخت کرده و ما در مواجهه با این موانع، با کندی کار مواجه هستیم.
به نظر من اگر کسب و کاری قوی و هدف مند کار کند و آمادگی برای روبرو شدن با شرایط بحران را داشته باشد این عوامل کم‌تر آن را تحت شعاع قرار می‌دهد. ما با شرایط بحرانی در این سال ها سر و کار داشتیم و آمادگی لازم را برای مقابله با آن در مجموعه ایجاد کردیم و مشتریان رضایتمند خود را هم داریم.
در این شرایط روند سفارش و فعالیت‌های ما حتی بهبود هم داشته و فرآیند تصمیم گیری برای درخواست ها را سرعت بخشیده است.
به هر حال کار زمان بر تر شده و سختی‌هایی دارد و مشکلات بیشتر جلوی پای وارد کنندگان و صادر کنندگان قرار دارد یکی از آن مشکلات نوسانات نرخ ارز و قوانین و محدودیت‌های به وجود آمده آن است ولی در کل شرکت هایی که آمادگی برای بحران های اینچنینی داشته باشند قطعا می‌توانند در این زمینه و حتی در این بازار هم سودمند باشند که ما هم از این روند مستثنا نبوده و با توجه به تجربیات در کار توانسته‌ایم خوب جلو برویم.

بسپار- آیا در سال جاری دستاوردهای تازه ای در سازمان خود داشته اید؟
سواحلی مقدم: خوشبختانه در سال جاری ما دو دستاورد خوب داشتیم:
یکی حمل خط تولید ورق ژئوممبران هست به عرض ۷ و نیم متر که خط تولید خوبی برای ایران به وجود می آید و در واقع برای اولین بارخط تولیدی با عرض ۷ و نیم متر در ایران راه اندازی می شود. این دستاورد بزرگی است که ما تأمین کننده آن بودیم. همچنین از آنجا که نماینده کمپانی یوزان اکستروژن چین هستیم این کمپانی جزو معدود کمپانی‌های های تک هست که ماشین‌آلات کامپاندر بزرگ به ظرفیت ۵ الی ۲۰ تن در ساعت را ارایه می دهد که برای پتروشیمی ها و واحدهای پلی الفینی مورد درخواست است. این هم جزو محصولات جدید ما بوده و در حال مذاکره با پتروشیمی‌ها در این زمینه هستیم. همچنین یک خط کامپاندر PVC 2 تا 5/2 تن در ساعت برای یکی از مشتریان وارد کردیم که باز هم اولین در ایران است.

بسپار- پیشنهادهای شما برای عبور از دوران بحرانی فعلی چیست؟
سواحلی مقدم: معمولاً در بازه‌های زمانی در همه مدت ها به اینگونه بوده است که ما دارای بالا و پایین های زیادی بوده و هستیم. این بحران که به وجود آمده برای اولین بارنیست و قبلاً هم بحران‌هایی در ایران داشتیم و باید بدانیم که شرایط بحرانی گذرا هستند و این مهم است که ما در این شرایط بتوانیم نقدینگی را حفظ کنیم. طرح های توسعه ای را با یک مقدار احتیاط پیش ببریم و تمرکز را روی مشتری مداری و افزایش کیفیت و صادرات بگذاریم.
شرکت‌هایی که در حال حاضر مشتری مدار هستند کیفیت بالایی ارایه می‌دهند و صادرات را هم سر مشق کارهای خود قرار داده اند و از فناوری های روز دنیا استفاده می کنند، کمتر تحت شعاع مسایل قرار گرفته اند و در حال حاضر مشغول کار هستند. ما با خیلی از آنها در تماس هستیم و مشتری های عمده ما از همین تولیدکنندگان هستند. برای همین من فکر می‌کنم، آن دید که کیفیت معمولی بزنیم و بیاییم از فناوری‌ها و ماشین‌آلات موجود و قدیمی استفاده کنیم در کوتاه مدت و بلند مدت محکوم به فناست و جواب نخواهد داد. باید به فناوری روز دنیا دست پیدا کنیم و کیفیت مان را بالا ببریم و مشتری‌مداری را پیش بگیریم و نیازهای مشتری را پاسخ دهیم. تمام اینها باعث رشد می شود و اینکه شرایط بحرانی نتواند روی ما تاثیر بگذارد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو  را در شماره ۲۱۸ ماهنامه بسپار که در اواسط آذرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا