اخبار

گفت و گوی بسپار با حسین کارگر، تلاش صنعت: ساخت نخستین ماشین بادی برقی در کشور

بسپار/ ایران پلیمر  شرکت تلاش صنعت از 78 تا کنون در زمینه ساخت ماشین ­آلات بادی فعالیت دارد. حسین کارگر مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با خبرنگار بسپار از ساخت ماشین جدیدی در این شرکت می گوید که در نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم به نمایش درآمد: ما در تلاش­ صنعت سازنده ماشین­ های بلومولدینگ، تک  و دو مرحله ای هستیم. همچنین تکنولوژی روز و نوآوری­ در طراحی­ های نوین ماشین ­های بادی ­را در اختیار داریم.

وی گفت: شرایط ایران دارای یک وجه مثبت و یک وجه منفی است. به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور، استعدادها و توانایی­های بالقوه­ ی آن می­توانیم در منطقه جایگاه ویژه ­ای داشته ­باشیم. تمامی کشورهای اطراف ایران سطح دانش و تکنولوژی پایین­تری نسبت به ایران دارند. این نکته­ ی مثبتی است که می­تواند جایگاه ایران ­پلاست را ارتقا و اثرگذاری بسیاری داشته ­باشد. همچنین می­تواند در توسعه گسترش صادرات به منطقه، رشد کار، بهره­ وری و تولید در کشور موثر باشد.

اما به دلیل سیاست­های ارتباطی و منطقه ­ای جمهوری اسلامی متاسفانه با هیچ یک از  همسایه­ ها ارتباط خوبی نداریم. در واقع توسعه بدون روابط معنی ندارد. این امر موجب شده تا در جایگاه بسیار نامطلوبی قرار بگیریم و نتوانیم از استعداد­ها و فرایند­هایی که ثمربخش هستند نتیجه بگیریم. ایران ­پلاست به همین دلیل نمی تواند در این موقعیت و شرایط از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

کارگر نظر خود را در رابطه با نقش تشکل­ها در برگزاری نمایشگاه می­گوید: تشکل­ها در حد صفر نقش داشتند. البته در واقع هیچ نقشی برای آن­ها قایل نشدند! در حالی که می­توانستند این کار را انجام دهند و تشکل­ها اثرگزاری بیشتری چه به لحاظ برگزاری و چه از لحاظ اثر بخشی مثبت در ارتباط با مردم داشته­باشند.

کارگر در ادامه گفت: امسال یک ماشین  بلومولدینگ الکتریک جدید در نمایشگاه ارایه کردیم. در ماشین ­های پلاستیک عموما از هیدروموتور و لوازم هیدرولیک استفاده می کنند به همین دلیل مشکلاتی از قبیل روغن ­ریزی و… دارد. ما تمام این سیستم را به سرووموتور و سیستم برقی تبدیل  و هیدرولیک را از آن حذف کردیم. از نظر بهداشت و راحتی مصرف کار و برق محصول جدیدی است و یکی از افتخاراتمان است که توانسته ­ایم برای اولین بار در کشور آن را بسازیم.

یکی از مشکلات ما این است که قطعات سرووموتور و دیگر قطعات مصرفی در این دستگاه بسیار افزایش قیمت داشته و با پیش ­بینی ما متفاوت بوده است ولی ناچار بودیم انجام دهیم و شاید نتوانیم آن را قیمت گذاری کنیم.

مزایای دستگاه بادی برقی
.
&11; مصرف برق 

✔️ استفاده از موتور های برقی بجای الکتروموتورهای قوی برای هیدرولیک مصرف برق دستگاه را کاهش خواهد داد.
✔️ بدلیل فعال شدن سیستم هیدرولیک گیره در کسری از ثانیه و خاموش بودنش در بقیه زمان ها، مصرف برق هیدرولیک بشدت کاهش پیدا خواهد کرد.
✔️ بدلیل کاهش مصرف روغن و گرم نشدن روغن نسبت به سیستم هیدرولیک، فشار کمتری به چیلیر آمده و در نتیجه مصرف برق پایین تر خواهد شد.
✔️ در نظر داشته باشید در بسیاری از مواقع موضوع تنها هزینه برق نیست بلکه محدودیت برق بوده و کارخانجات گاهی با مشکل محدودیت آمپر برق روبرو میشوند.

&10; دقت دستگاه 

✔️دقت مکانی کالسکه در نقطه پایان (زیر هد) و آغاز (زیر بلوپین) در حد صدم میلی متر می باشد و عمر سر ماندول و دهنه قالب بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.
✔️ حذف کیله ضربه ها از دستگاه
✔️ کاهش شدید صدای تولید شده از دستگاه
✔️ نرمی بسیار زیاد دستگاه

&11;کاربری 

✔️ سیستم های برقی به نوعی طراحی شده اند که کار ساخت آن ها بسیار پیچیده و سنگین بوده اما بعد از نصب و پیاده سازی در دستگاه، کاربری  بسیار ساده ای داشته و عملا نیاز به تنظیم هیچ پارامتری توسط کاربر نیست. همه پارامترها از قبل در سیستم لحاظ شده اند. به علاوه سیستم کالیبره کردن کالسکه با فوتک و هد به مراتب ساده تر از سیستم های هیدرولیکی می باشد.

&10; امنیت 

✔️ موتورهای سرو به نوعی طراحی شده اند که اگر به هر دلیل مانعی سختی جلوی موتور سرو قرار بگیرد، موتور برای حفاظت از خودش غیرفعال شده و در نتیجه امنیت انسانی در این سیستم به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکند.

&11; بهداشت

✔️ در این سیستم احتمال روغن ریزی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و تنها سیستم هیدرولیک در قسمت پشتی و کف دستگاه قرار دارد و این باعث تمیزی بسیار زیاد دستگاه در دراز مدت خواهد شد.

&10; هزینه 

✔️  در سیستم هیدرولیک روغن و فیلتر ها باید سالیانه و بطور مرتب تعویض شوند. درحالیکه در سیستم برقی هم حجم روغن بسیار کم شده و هم مدت زمان تعویض روغن بسیار طولانی تر خواهد بود و در هزینه تعویض سالیانه روغن صرفه جویی خواهد شد.
✔️ کاهش هزینه مصرف برق
✔️ کاهش هزینه های مربوط به نظافت

&11;تکنولوژی 

✔️ عمر مفید ماشین آلات بیش از 10 سال می باشد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا