اخبار

گفت و گوی بسپار با حسام بختیاری، پولادپویش/ تدابیر اتخاذ شده در مواجهه با #ویروس_کرونا

بسپار/ ایران پلیمر احسان بختیاری، معاون مدیرعامل شرکت پولادپویش است. تولید کننده پریفورم های PET، ظروف IML و درب بندها. در این روزها که تب استفاده از محصولات بسته بندی شده به دلیل اضطراب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است، از او پرسیدیم آیا این تقاضا در سفارشات تولید هم دیده می شود؟

بختیاری: این که این موضوع بر بازار تاثیری دارد یا نه چندان قابل تشخیص نیست. همه ساله بازار ماه اسفند برای کار ما پر رونق بوده اما چالش اصلی این روزهای بازار افزایش  قیمت مواد اولیه  است . این روز ها چین به خاطر ویروس کرونا  تا حد زیادی فعالیت اقتصادی خود را کاهش داده و باعث شده  است که تقاضای مواد پلیمری در بازار جهانی کاهش پیدا کند.  در نتیجه  می توان بر اوررد کرد که اگر بنا بود تا بازار از ویروس کرونا متاثر شود باید شاهد کاهش قیمت مواد اولیه می بودیم نه افزایش آن!

 

بسپار- مرزهای کشور با همسایه ها یا بسته شده یا به شدت تحت کنترل است. این روی صادرات صنعت پلاستیک چه قدر اثر خواهد داشت؟

بختیاری: قطعا” با سیر نزولی صادررات موجه خواهیم بود. این که بسیاری از کشور ها مرزهای خود را با ایران بسته اند باعث می شود تا بسسیاری صنایع  از جمله صنایع پلاستیک نیز با مشکلات جدی مواجه شوند.

 

او در ادامه در خصوص تدابیر این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا در مجموعه خود می گوید: به محض این که این بیماری در کشور شایع شد چه در واحد اداری و چه در کارخانه دمای بدن افراد پیش از ورود به وسیله ی دستگاه تب سنج کنترل می شود. استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن سطوح و تاکید بررعایت ضوابط بهداشتی نیز ااز دیگر اقداماتی بوده که تا به امروز آن ها را اجرایی کرده ایم.

 

بسپار- آیا تعطیلی موقت واحد های صنعتی تا زمان رفع خطر بیماری را امکانپذیر می دانید؟

بختیاری: باید جوانب مختلف این کار را در نظر بگیریم. این که برای جلوگیری از ابتلای کارکنان، مجموعه را تعطیل کنیم یک جنبه ی قضیه است اما از سوی دیگر این امر می تواند پیامدهای منفی را برای اقتصاد کشور و صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی، صنعت مواد غذایی و سایر حوزه ها به همراه داشته باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا