اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با حبیب ماهوتی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی تبریز/ تبریزپلاست: 59 مشارکت کننده در 4000 مترمربع فضای نمایشگاهی

بسپار/ایران پلیمر نمایشگاه تبریزپلاست از 29 خرداد تا اول تیرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود. دوره گذشته این نمایشگاه که در زمان همه گیری کرونا برگزار شد، نتوانست رضایت قابل توجه مشارکت کنندگان را به دست آورد. این دوره و در دوران پساپاندمی در انتظار تغییر رویکرد و عملکرد برگزارکنندگان است.

گفت و گوی خبرنگار بسپار با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز که مجری برگزاری نمایشگاه پلاستیک و لاستیک تبریز نیز هست در ادامه آمده است. گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر در این دوره مشارکت دارد و از نزدیک با مشارکت کنندگان در ارتباط خواهد بود.

 

ماهوتی: من حبیب ماهوتی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی تبریز افتخار همکاری سی ساله با نمایشگاه بین المللی تبریز را دارم. نمایشگاه تبریز سالانه با برگزاری بیش از 60 نمایشگاه در خدمت صنعتگران و فعالان نمایشگاهی است. امسال با بیستمین دوره از نمایشگاه تبریز پلاست در خرداد ماه سالجاری در خدمت عزیزیان هستیم.

بسپار- نمایشگاه این دوره با توجه به خروج از بحران کرونا قطعا با اقبال از سوی مخاطبین روبرو بوده در خصوص آمار حاضرین در نمایشگاه ، تعداد شرکتها و فضای اختصاص یافته بفرمایید. چند شرکت در گروه ماشین آلات ، چند شرکت در مواد اولیه و .. حضور یافته اند؟

ماهوتی: امسال بعد از دوسال رکود ناشی از شیوع بیماری و افت نمایشگاهها به دلیل رعایت حال عموم خوشبختانه شاهد حضور فعال و قدرتمندانه شرکتها در عرصه های نمایشگاهی هستیم. با اینکه مشکلات زیادی گریبانگیر تولیدکنندگان و واردکنندگان کلیه صنایع می باشد همه در تلاش هستیم تا با همیاری و مساعدت همدیگر نمایشگاههایی با بازخور عالی و با کیفیت برگزار نماییم که در این میان مشارکت گسترده تولیدکنندگان و عرضه فناوریهای نو بر شکوه این نمایشگاه خواهد افزود. نمایشگاه تبریز پلاست در سالن شهریار در فضایی بالغ بر 4000 متر مربع با حضور بیش از 59 واحد تخصصی در زمینه های ماشین آلات تزریق پلاستیک و صنعتی، بازیافت لاستیک و پلاستیک، مواد اولیه، مصنوعات پلاستیکی، محصولات پلیمری، مستربچ و کامپاند و … مشارکت نموده اند.

 

بسپار- آیا با تشکل ها همکاری و مشارکتی داشتید؟

ماهوتی: در برگزاری نمایشگاهها ما معمولا با هیچ تشکل و یا نهادی همکاری نداشته ایم ولی در صورت درخواست انجمنها، سازمانهای مربوطه و رسانه های تخصصی همکاریهای لازمه را انجام می دهیم. در نمایشگاه تبریز پلاست چندی از رسانه ها از جمله رسانه بسپار همکاری صمیمانه ای در اطلاع رسانی داشته اند که جا دارد از همین جا تشکر کنم.

 

بسپار- برای حضور حداکثر بازدیدکنندگان چه تدابیری اندیشیده اید؟

ماهوتی: طبیعتا در برگزاری هر نمایشگاهی تدابیری برای تبلیغات و بازدید متخصصین برای بهره داری بیشتر مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان صورت می پذیرد چرا که تبلیغات مکمل در برگزاری بهینه نمایشگاههاست و بستری است برای تعاملات اقتصادی. در این نمایشگاه نصب پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر و شهرستانها ، پوشش خبری از صدا و سیمای استان، ارسال پیامکهای تبلیغاتی و همچنین دعوت از مسئولین و مقامات استانی جهت بازدید از نمایشگاه در برنامه کاری داریم و همچنین  بازدیدکنندگان در قالب های تجاری اغلب در اکثر نمایشگاهها از  کشورهای مجاور داشته ایم.

 

بسپار-  ویژگی این دوره نمایشگاه را در چه میدانید؟

ماهوتی: در حالت کلی نمایشگاه از دو جنبه کمی و کیفی بخواهیم بررسی کنیم از لحاظ کمیت نمایشگاه به دلیل پر شدن سالن مدنظر و نبودن غرفه خالی ایده ال است و ازلحاظ کیفی امیدواریم با استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان مانند سایر نمایشگاههای تخصصی به هدف دلخواهمان برسیم و مشارکت شرکتهای بزرگ در این نمایشگاه و ارائه دانشهای جدید مطمئنا از ویژگی های خاص این نمایشگاه محسوب خواهد شد.

بسپار-   آیا برنامه های جانبی در نمایشگاه خواهید داشت؟ و میهمانان ویژه و هیات های تجاری مدعو؟

ماهوتی: برگزاری همایشها و سمینارها در جنب نمایشگاهها از کارایی بیشتری برخوردار هست و چنانچه این گردهمایی ها صورت پذیرد با ارائه اطلاعات و دانش های نو همزمان با بازدید از نمایشگاهها کیفیت و بازدهی را افزایش خواهد داد، که در صدد هستیم با تمایل مشارکت کنندگان در صورت تقاضا حتی چنین برنامه هایی داشته باشیم و در بازدید از نمایشگاهها چنانچه قبلا نیز عرض شد دعوت از متخصصین و هیئت های تجاری صورت گرفته است.

 

بسپار-   آیا به نظر شما زمان برگزاری نمایشگاه ایده آل است؟

ماهوتی: این نمایشگاهها در چندین سال متوالی تیرماه و مردادماه برگزار شده است و از نظر مشارکت کنندگان زمان ایده آلی بوده چون ما نظر مشارکت کنندگان را در زمان بازدید و دعوت به نمایشگاهها جویا می شویم تا مشکلی ایجاد نشود.


بسپار- و در پایان؟

ماهوتی: جا دارد از کلیه ای مشارکت کنندگان که با شرایط اقتصادی فعلی که گریبانگیر همه تولیدکنندگان و بازرگانان است ولی عرضه فعالیت را گسترده تر کرده و با همه مشکلات در نمایشگاهها شرکت می کنند و نوعی حمایت خود را از صنعت ایران اعلام می دارند تشکر و قدردانی کرده و آرزوی بهروزی و سعادت را برای همگان خواهانم و از مجموعه شما نیز به خاطر قبول زحمت سپاسگزارم.

ملیحه زین العابدینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا