اخبار

گفت و گوی بسپار با اکبر فرزامی، عایق بسپار نیکان: یک قطره آب هم هدر نمی­ رود!

بسپار/ ایران پلیمر اکبر فرزامی مدیرعامل شرکت عایق بسپار نیکان می گوید: تولید کننده ورق ژئو ممبران هستیم و همچنین اولین تولید کننده ورق 5 متری و دولایه در کشور. همچنین اولین و تنها دارنده ­ی نشان استاندارد در این خصوص در کشور هستیم. برای نمایشگاه امسال ساختمان محصولات ژئوکامپوزیت را ارایه کرده ­ایم. این محصول به صورت تخصصی برای جلوگیری از هدر رفت آب در صنایع آب و فاضلاب استفاده می­شود. قیمت آن حدود یک سوم استخر بتنی و اجرای آن بسیار ساده تر است.

سطح یک پارچه­ ی محصولات ما باعث می شوند حتی یک قطره آب هم به هدر نرفته و همه­ ی آن در سیستم مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه استقبال خوبی در کشور داشته و در صنعت آبرسانی، کشاورزی، تصفیه آب و صنایعی از این رو  قابلیت استفاده دارد. البته ما تنها تولید کننده­ ی آن نیستیم و سه تولید کننده ­ی دیگر نیز در بازار حضور دارند که جایشان در این نمایشگاه خالی است و کاش کنار ما در نمایشگاه شرکت می­کردند.

مواد اولیه ما پلی اتیلن سنگین است که از پتروشیمی ­های داخلی تهیه می­کنیم و محصولات افزودنی را نیز تقریبا صد درصد از تولید کننده­ ی داخلی تهیه می­کنیم. برخی مواد نیز که تولید داخل ندارند را از خارج تهیه می­کنیم. به طور کلی در بحث تامین مواد اولیه با مشکل مواجهیم و تامین قطره چکانی مواد اولیه توسط پتروشیمی­ ها به معضل تبدیل شده است. ما طبق تعهداتی که با مشتریان داریم موظفیم کالا را به موقع و با کیفیت قابل قبول ارایه کنیم و در این شرایط ناچار به تهیه از واسطه ­ها هستیم.

متاسفانه نمایشگاه با ترافیک زیاد و برنامه ریزی ناصحیح برگزار شد. اما به صورت کلی از تعداد مراجعه کنندگان راضی بودیم و با توجه به شرایط کنونی، همین میزان مراجعه کننده نیز قابل توجه است.

سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتیم و از اینرو نمی توانم ارزیابی در مقایسه با دوره ­ی گذشته  ارایه کنم.

امیدوارم که مساله تامین مواد اولیه حل شود و دست دلالان که گاهی سودشان از ما تولیدکنندگان بیشتر است از این بازار کوتاه شده و مواد اولیه به دست تولید کننده­ ی واقعی برسد. رفتار پتروشیمی ­ها به گونه ­ای باشد که تولید کننده مجبور به خرید از دلال و واسطه نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا