اخبار

گفت و گوی بسپار با ادوین نوریان، دقت پلاست: سود برگزاری یک نمایشگاه خوب به همه­ ی زنجیره ی پلاستیک می­رسد

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، نوریان به خبرنگار بسپار می گوید: حدود ده سال است که با انتقال تجریبات و همکاری با یکی از شرکت های چینی واردات و ساخت دستگاه های تزریق پلاستیک را زمینه فعالیت خود قرار داده ایم. ما در همگی دوره ها در ایران پلاست شرکت کردیم اما این دوره اخیر به دلیل مشکلات درون سازمانی صنف ما، در ایران پلاست حاضر نبودیم. از لحاظ برگزاری زمانی، تهران پلاست انتخاب خود ما بوده اما با توجه به رویارویی با برخی مشکلات و نابسامانی شرایط اقتصادی و بی ثباتی نرخ دلار زمان خوبی برای برگزاری نمایشگاه نبود. از آنجاییکه یکدلی و یکرنگی ای که باید در این صنف موجود باشد کمرنگ شده امکان یکصدا شدن و تغییر تاریخ نمایشگاه وجود نداشت و حضور ما صرفا جهت شرکت و اعلام حضور در نمایشگاه بود و برای ما جنبه­ی بازرگانی و دستاورد مطلوب ندارد.

سیاست ما معمولا حضور قوی در نمایشگاه هاست اما خودم هم با جناب دکتر خاکسار که مسوول برگزاری نمایشگاه است صحبت­هایی برای عقب انداختن و جا به جایی تاریخ نمایشگاه داشتم. در نهایت اگر نمایشگاه خوبی برگزار شود سود آن به همه­ی این زنجیره می­رسد نه تنها ماشین سازها. اکنون امکان اعلام قیمت با این نوسانات دلار وجود ندارد و عملا معامله ای صورت نمی گیرد. بازار ما بیشتر به شکل خرید اقساطی است و با قیمت روز نمی توان معامله کرد.

به طور کلی نمایشگاه تهران پلاست زاییده ی افکار ماشین ساز ها و صنف ما بوده و آقایان ابراهیمی و شاکری و منصوری و دیگران یکصدا از طرف ما باعث برگزاری این نمایشگاه شدند که اتفاق مطلوبی بود و صرفا انتقاد من به تهران پلاست امسال، همین برگزاری آن طی نوسانات بازار است که حضور ما را در نمایشگاه بی فایده کرده است. اما چشم انداز ما ایجاد یک نمایشگاه متفاوت و متمرکز تر شدن رویداد های نمایشگاهی است. باعث و بانی برگزاری این نمایشگاه از لحاظ متراژ و فعالیت و غیره ماشین ساز ها هستند و این فرصت فراهم شده که این قشر از صنعت پلاستیک بیشتر در تصمیم گیری ها دخیل باشند. البته مسلما با کمرنگ شدن حضور مواد اولیه و محصولات نهایی، ماشین سازها پر رنگ تر دیده می شوند. متراژ زیادی از غرفه داران در لحظات آخر لغو کردند و قطعا از پتروشیمی ها نیز انتظار حضور در این رویداد را نداریم.

تهران پلاست حکم کودکی را دارد که امسال دوساله می شود و برای رشد مطلوب نیاز به مراقبت دارد اگر بنابر سیاست های تعریف شده درست پیش برود. آرزوی موفقیت برای همه و بهبود شرایط اقتصادی و پویایی بازار را دارم.

(ادامه دارد…) 



متن کامل این مقاله را در شماره 185ام  ماهنامه بسپار که در بهمن ماه منتشر شده است بخوانید. 





در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا