اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با آقای اکبرتبار، مدیر فروش و بازرگانی رنگ رسام: حمایت از تولید کمک به رونق اقتصادی کشور است

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت با اتکا به دانش و مهارت نیروهای متخصص، بهره گیری از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، امکانات پیشرفته تولید و کنترل کیفیت صحیح محصولات و همچنین تامین مواد اولیه مرغوب، مدعی برآوردن نیاز مشتریان با ارایه محصولاتی با کیفیت مورد تائید استانداردهای ملی و روز دنیا داراست.

رنگ رسام شرکتی نوپاست که حدودا چهار سال از آغاز ورود فعال آن به بازار رنگ های ساختمانی و نیمه صنعتی می گذرد.

اکبرتبار، مدیر فروش می گوید: مجموعه ما انواع رنگهای ساختمانی اعم از رنگ های آلکیدی و رنگهای پلاستیکی و سوله ای و ضد زنگ و اکریلیک تولید می کند. محصول انحصاری تولیدی ما با نام آکرینیت که به عنوان گرانیت مایع است را در نمایشگاه امسال ساختمان رونمایی کردیم. ویژگی اصلی این پوشش ها این است که جایگزین مناسبی برای سنگ های گرانیتی به شمار می روند و وزن سازه را کاهش می‌دهند. در کنار ظاهر شیک و جذاب بسیار مقرون به صرفه هستند. هدف ما در مجموعه رسام تولید و توزیع محصولات با کیفیت برتر است و کیفیت اولین معیار ما در محصولات است و بحث قیمت و رضایت مشتری و ثبات کیفیت مواردی است که برای ما اهمیت دارد.

یکی دیگر از فعالیت هایی که ما امسال شروع کردیم تولید بالادستی و مرتبط با رنگ سازی از جمله رزین های آلکیدی و راه اندازی خطوط قوطی سازی است. تولید رزین های پایه آب را هم تا پایان امسال داریم.

 

بسپار- چالش ها و فرصت های بازار ایران در صنعت رنگ و رزین کدام هاست؟

اکبرتبار: در مورد فرصت ها با توجه به موقعیت صنعتی و بازار بکر ایران و اینکه شرکت های خارجی امکان فعالیت کمتری دارند، فرصت خوبی برای شرکت‌های داخلی فراهم شده تا نیاز بازار را تامین کنند. اما در مقابل چالشی هم وجود دارد: عدم ثبات قیمت برای مواد اولیه که در نهایت عدم ثبات بازار را به وجود می آورد.

 

بسپار_ چه پیشنهاد عملی برای برون رفت از این وضعیت دارید؟

اکبرتبار:صنعت رنگ هم مانند سایر صنایع متاثر از شرایط اقتصادی و سیاسی است و تا زمانی که این شرایط به ثبات نرسد این وضعیت ادامه خواهد داشت. چون بدترین چیز برای تولید کننده عدم توانایی پیش بینی بازار در بلند مدت و میان مدت است.

 

بسپار_ بازار صنایع رنگ پس از کرونا چطور بوذ؟

اکبرتبار:خوشبختانه بعد از کرونا بازار صنایع رنگ با رونق خوبی مواجه شده و در نمایشگاه هم شاهدش هستیم. اما متاسفانه افزایش قیمتهای چندین باره توقفی در حرکت بازار ایجاد می کند.

 

بسپار- آیا صادرات هم در مجموعه شما صورت گرفته است؟ و آیا در برنامه های آینده شرکت در بحث صادرات فعال هستید؟

اکبرتبار: قطعاً در برنامه سه ساله آینده ما صادرات به کشورهای همجوار وجود دارد و در حال بازاریابی بین المللی هستیم. در خصوص سهم بازار با توجه به گستردگی این صنعت ما فعلاً در مرحله مارکتینگ هستیم و هدف نهایی ما ایجاد یک برند معتبر و خوشنام است و فکر می‌کنم تا یکی دو سال آینده به مرحله ای برسیم که سهم قابل قبولی از بازار داشته باشیم.

 

بسپار- در پایان.

اکبرتبار:امیدوارم که تولیدکننده ها حمایت شوند چون این مساله به رونق اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره  239 ویژه نامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان شهریور 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا