اخباراخبار ویژه

گفت‌و گوی بسپار با باقر پاداش، مدیرفروش شرکت الوان رنگ افروز فرنام: قیمت تمام شده تولیدات در کشور بسیار بالاست

بسپار/ایران پلیمر کارخانه تولیدی رنگ افروز چنانکه مدیرفروش آن می گوید، با به روز ترین تجهیزات تولید رنگ و بهترین مواد اولیه با بیش از 20 سال سابقه تولید رنگ، یکی از کارخانجات تولیدی رنگ کشور است که با استفاده از روش های تولید روز در دنیا و مواد اولیه با بهترین کیفیت، تلاش دارد تا محصول نهایی را با بالاترین کیفیت تولیدی عرضه کند.

پاداش: شرکت رنگ افروز فرنام در پروژه های صنعتی و ترافیکی نظارت خود را به عنوان یک برنامه اجرایی برای مهندسان مشاور ارایه کرده و محصولات خود را منطبق با استانداردهای جهانی تولید می‌ کند. همچنین توانسته ایم در زمینه اجرای رنگ‌های صنعتی و ترافیکی با استفاده از کادری بسیار مجرب و ورزیده و با بهره گیری از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات ترافیکی (گرم و سرد) به عنوان یک مجری موفق در پروژه‌های مختلف صنعتی و ترافیکی کشور شناخته شویم. تولیدات ما شامل انواع پوشش‌های ضد خوردگی، انواع پوشش‌های اپوکسی، پوشش‌های سیلیکون نظیر اتیل سیلیکات، وینیل، پلی اورتان، مقاوم به حرارت تا 600 درجه سانتی گراد، انواع پوشش‌های آلکیدی، اپوکسی کف، پوشش‌های چوب و همانطور که اشاره کردم انواع رنگ‌های ترافیکی ست.

بسپار- ظرفیت تولید شما چه قدر است و چه سهمی از بازار داخل دارید؟
پاداش: تولید انواع رنگ‌های ترافیکی، جدولی و صنعتی و … با توجه به نیاز شهرداری‌ها و کشور با ظرفیت اسمی بیش از 4300 تن در سال در دستور کار ما قرار دارد.

بسپار- آیا صادرات هم داشته اید؟ به کدام کشورها و با چه ارزشی؟
پاداش: بله. به کشور‌هایی مثل عراق، امارات، ترکیه، گرجستان و افغانستان صادرات انجام شده است.

بسپار- گفته می شود که سرانه مصرف رنگ در ایران پایین‌تر از متوسط جهانی است. چرا؟ با توجه به اینکه صادرات هم داشته اید آیا تولیدات کشور را از نقطه نظر قیمت و هزینه های تمام شده، قابل رقابت در بازارها می دانید؟
پاداش: بله. از نظر بنده هزینه بالای مواد اولیه وارداتی در ایران و هزینه‌های اضافی از عواملی هستند که قیمت تمام شده را بالا می برند و نهایتا سرانه مصرف رنگ در کشور را هم از متوسط جهانی آن پایین تر نگاه داشته اند.

بسپار- وضعیت سرمایه‌گزاری و توسعه در صنعت رنگ و رزین کشور را در شرایط اقتصادی فعلی چگونه پیش بینی می‌کنید؟
پاداش: بدلیل هزینه بالای دستگاه ها، کم بودن کارشناس تولید و هزینه بالای مواد اولیه وارداتی و همچنین کیفیت پایین برخی از شرکت های تولید داخلی و یا کم بودن ظرفیت تولید و عدم حمایت مسئولین از تولید کنندگان، وضعیت سرمایه گزاری در صنعت رنگ کمی سخت شده است.

بسپار- در مدت مقابله با ویروس Covid-19 با چه مشکلاتی مواجه شدید و این بحران را چگونه مدیریت کردید؟
پاداش: مواد و ابزارالات ضدعفونی اعم از الکل ضد عفونی کننده و ماسک و دستکش یکبار مصرف تهیه شده و تمامی پروتکل های بهداشتی را در شرکت، کارخانه و محل اجرا رعایت می کنیم.

بسپار- اهداف و طرح های آینده رنگ افروز فرنام چیست؟
پاداش: حفظ کیفیت رنگ ها و عدم افزایش قیمت تا حد ممکن از برنامه‌های اصلی ما هستند.

بسپار- با توجه به دور دوم تحریم ها آیا برای بومی سازی مواد یا محصولات خاصی اقدام کرده اید و آیا موفقیت آمیز بوده یا نه؟
پاداش: شرکت الوان رنگ افروز فرنام تا حد ممکن سعی کرده است که مواد اولیه را تولید و یا از محصولات داخل کشور استفاده نماید.

بسپار- با توجه شناخته بودن و موفقیت شرکت رنگ افروز فرنام چه نظرات و پیشنهاداتی برای شرکت های تازه تاسیس و پیشرفت آن ها دارید؟
پاداش: فکر می کنم هر واحدی باید بداند که بهبود کیفیت محصولات و خدمات و تا حد ممکن مشتری مداری از شروط اصلی موفقیت است.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 213 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا