اخبار

گفتگوی بسپار با سید محمود مفیدی، گرانول معصوم: تولید گرانول­ های مخصوص شیت­ های کیسه خون برای اولین بار در ایران

بسپار/ ایران پلیمر سید محمود مفیدی، مدیرعامل شرکت گرانول معصوم در نمایشگاه ایران هلث از محصولی که برای نخستین بار در ایران تولید شده به خبرنگار بسپار می گوید: گرانول­ های مخصوص شیت­ های کیسه خون را برای اولین بار در ایران تولید کردیم. این شیت ­ها 100 درصد فری­ فتالات هستند و باید با PVC های خاص خود طراحی و فرموله شوند. برای نخستین بار توانسته ­ایم این محصول را تولید و به مصرف­کنندگان ارایه دهیم.

گرانول PVC فری­ فتالات باید عاری از انواع پلاستی ­سایزرهای فتالات­ دار باشند به این دلیل که مهاجرت برخی از محصولات پزشکی بسیار مهم است. درصد مهاجرتی که در حال حاضر طراحی کرده و ارایه داده ایم صفر درصد و مطابق با استانداردهای اروپا و آمریکا است. از نظر قیمتی خوشبختانه تواسته ­ایم قیمت مواد و شیت را زیر قیمت منابع اروپایی و حتی کره­ای داشته ­باشیم. میزان تولیدمان در حدی است که می­توانیم نیاز ایران را به طور کامل تحت پوشش قرار دهیم. از لحاظ کیفیت مشابه نمونه خارجی است.

وی از نمایشگاه ایران هلث و میزان بازدید از نمایشگاه اینچنین گفت: نمایشگاه مانند سال گذشته نبود بسیار خلوت است. تولیدکنندگان و شرکت­ کنندگان مانند سال گدشته استقبال خوبی نداشتند با توجه به وضعیت تحریم­ های موجود متاسفانه بسیاری از شرکت ­هایی که سال گذشته از اروپا و حتی کره شرکت داشتند حضور ندارند و تنها حضور کم رنگ برخی از شرکت کنندگان چینی را داریم.

مدیر عامل گرانول معصوم از وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: مهم­ترین نکته خروج آمریکا از برجام این بود که متاسفانه تحریم­ هایی که بر کشور ما وارد شد از تحریم­ های گذشته به مراتب سنگین­تر و سخت­تر بود. در بدترین شرایط ممکن همیشه کشور کره را در کنار خود داشتیم و حداقل مواد اولیه­مان را چه در صنعت خودرو و چه در پزشکی می توانستیم از کره تامین کنیم. کمپانی هایی مانند ال جی و هانوا که همیشه کمک ما بودند و مواد اولیه ما را تامین می­کردند ولی اکنون دیگر در کنار ما نیستند. به نظر من در حال حاضر در بدترین دوران به سر می­بریم که خطرناک است و گذر از آن بسیار دشوار است.

به نظر من مهم نیست قیمت ارز چقدر باشد. ثبات قیمت حایز اهمیت است. دولت بگوید ارز 10 هزار تومان باشد اما ثابت باشد. تولیدکننده یا واردکننده بتواند با ارز مناسب و ثابت قیمت کالای خود را قیمت­ گذاری کند.

به طور مثال بخواهیم واحد جدید صنعتی را احداث کنیم، با توجه متغیرهایی که در زمینه نرخ ارز داریم نمی­دانم قیمت تمام شده و مواد اولیه آن چقدر خواهدشد.

ابتدای دولت آقای روحانی بحث این بود ارز را تک نرخی کنند، متاسفانه مانند دیگر حرفایی که جامه عمل نپوشیده موضوع تک نرخی نیز هنوز انجام نشده است. تصور ما این بود که نرخ 4200 تومان برای ارز تک نرخی می شود و ما تمام معادلاتمان را بر اساس دلار 4200 تومان انجام می دهیم اما اینطور نشد. برای مثال امروز شنیدم که اعلام کردند ارز سه نرخی می­شود.

 

 

 

(ادامه دارد …)

 

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره 190ام ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر شده است بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا