اخبار

گزارش شماره 2 بسپار از محل برگزاری نمایشگاه ChinaPlas/ روز اول بیش از 44 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند/ تازه ترین خبرهای صنعتی

بسپار/ایران پلیمر روز گذشته طبق آمار رسمی نمایشگاه بیش از 44 هزار نفر از چایناپلاس بازدید کردند که 11 هزار نفر آنها خارجی بودند. نمایشگاه ChinaPlas 2019 هم اکنون در گروانگجوی چین برپاست و تا روز جمعه ادامه دارد. 

 

(در ادامه گزارش دیروز …) 

 

پلاستیک‌های پزشکی؛ درخشان‌ترین در کارنامه فناوری‌های پیشرفته

بسپار/ایران پلیمر رشد اقتصادی، رشد جمعیت و پدیده پیرشدن جمعیت در کنار دغدغه جمعی در خصوص سلامت سبب شده است بازار جدید و رو به رشدی برای تجهیزات پزشکی در دنیا ایجاد شود. تقاضا و رشد هزینه‌ها در حوزه سلامت تنها در امریکای شمالی میان سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵، به اندازه ۵.۹ ٪ تخمین زده شده است. همچنین پیش‌بینی شده است که در اروپا تقاضای گسترده در دو حوزه دندان‌پزشکی و سلامت جسمانی، تاثیر مثبتی بر صنعت پلاستیک‌های پزشکی داشته باشد و همزمان در خاورمیانه تقاضا برای اقلامی چون دستکش‌های یک بار مصرف و سرنگ عمده مصرف بازار را شامل می‌شود. افزون بر این موارد، تقاضایی جدید در حوزه پلاستیک‌های پزشکی برای تولید تجهیزات پزشکی با فناوری پیشرفته ایجاده شده است و در پاسخ به این روند جدید، CHINAPLAS 2019 تاکید ویژه‌ای بر پلاستیک‌های پزشکی دارد تا برای شرکت‌های پزشکی بالادستی و پایین‌دستی این صنعت فرصت شبکه‌سازی و یادگیری درباره فرصت‌های ممکن را ایجاد کند. 

رزین جدید پلی‌پروپیلن

شرکت Lotte Chemical اخیرا آمیزه پلی‌پروپیلنی شفاف و مقاوم (TIPP) را به کمک فناوری جدید برای فرایند بسپارش ساخته است. این رزین در کاربردهای شفاف مانند ساخت ظرف‌های شفاف (با استفاده از روش قالب‌گیری تزریقی یا دمشی)،‌ سرنگ‌های پزشکی و کیسه‌های سِرُم به کار گرفته می‌شود. 

پمپ خودروانکار  سیلیکونی

شرکت Momentive Performance Material Inc. در این نمایشگاه از ماده سیلیکونی با قابلیت خودروانکاری رونمایی کرد که در ساخت پمپ‌های انتقال مایع از کیسه‌های سِرُم کاربرد دارد. خاصیت خودروانکاری کمک می‌کند که نیاز به استفاده از چند پمپ برای دفعات مختلف استفاده برای یک بیمار وجود نداشته باشد. 

رزین‌های پلی‌اتراترکتون و پلی‌فنیل سولفون

رزین‌های PEEK و PPSU نقشی جایگزینی‌ناپذیری را در حوزه پزشکی ایفا می‌کنند. این مسئله به واسطه مقاومت عالی این رزین‌ها در برابر خوردگی، خلوص بالا، مقاومت عالی، شفافیت در برابر اشعه ایکس،‌ وزن سبک، مقاومت در برابر عفونت‌زدایی با بخار در دماهای بالا و زیست‌سازگاری خوب ایجاد شده است. 

ماشین‌آلات الکتریکی با گستره عملکردی 400 تا 33000 کیلو نیوتن

شرکت Zhafir که زیرمجموعه شرکت بین‌المللی Haitian است برای نخستین بار راهکارهای الکتریکی خود را در حوزه ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی با گستره عملکردی 400 تا 33000 کیلونیوتن در نمایشگاه ChinaPlas 2019 عرضه کرد. این گستره عملکرد با امکانات دیگری که به این ماشین‌آلات اضافه شده، تکمیل می‌شود: امکاناتی مانند تسریع زمان چرخه‌ها و بسته‌های سفارشی‌سازی شده مثلا برای افزایش دقت در قالب‌گیری‌های چندجزئی. شرکت Zhafir با معرفی این سری جدید تحت عنوان Jenius توسعه نسل جدیدی از ماشین‌آلات الکتریکی را برای آینده‌ای دیجیتال محقق کرده است. 

گرانول‌ساز با محفظه مماسی

شرکت ایتالیایی TRIA که تولیدکننده تیغ‌های ماشین‌آلات گرانول‌ساز، ماشین‌های انتقال و سیستم‌های خرد کردن ضایعات پلاستیک است از محفظه مماسی سری BM گرانول‌سازهای خود در نمایشگاه ChinaPlas 2019 رونمایی کرد. این سری از ماشین‌آلات شرکت TRIA راهکاری جهت خرد کردن ضایعات خروجی از فرایند قالب‌گیری دمشی است و با فراهم کردن امکان برش بر روی تمام لبه تیغه، از سویی انرژی موتور کمتری مصرف می‌کند و از سوی دیگر زمان خرد کردن را کاهش می‌دهد. 

 

(ادامه دارد …)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا